سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۹۲۱
جمعه ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸

فکرشهر: امام جمعه موقت مشهد با اشاره به نقش موثر و بازدارنده ایران و موازنه قدرت و ثباتی که کشور ما در منطقه به وجود آورده است گفت: چنین شرایطی موجب شده است که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران و مردمش استفاده کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به حمله تروریستی داعش در حرم شاهچراغ و کشته و زخمی کردن جمعی از مردم، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی اضافه کرد: کسی که با مسلسل به افراد بی گناه حمله می کند فقط زبان زور می تواند او را نابود کند و از بین ببرد.

خطیب جمعه مشهد گفت: در مقابل برخی که فقط با زبان زور با دیگران مقابله می کنند جز با زبان زور نمی توان مقابله کرد.

فرزانه با اشاره به رزمایش سه روزه سپاه با شعار "ایران مقتدر" افزود: ایران در منطقه به عنوان یک کشور مهم و با ثبات، موفق شده است همه نقشه های دشمنان را با شکست رو به رو کند.

وی ادامه داد: کسی نباید توقع نداشته باشد که بدون داشتن زور و ابزار و تجهیزات مورد نیاز بتوان از استقلال و آزادی برخوردار بود و بدانید اگر زور نداشتیم، آمریکا به ایران حمله می کرد.

به اعتقاد وی در مقابل داعشی ها و تکفیری ها فقط می توان با راهبرد سردار سلیمانی و سپاه قدس از ایران عزیز به عنوان حرم؛ دفاع عزتمندانه کرد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد معترضان را نوجوانان و جوانان تشکیل داده اند که دشمن با سوء استفاده از احساسات و هیجانات آنان سوار موج اغتشاشات شده است لذا دشمن بعد از این که متوجه شد نوجوانان و جوانان در همه صحنه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ۲۶ هزار شهید نقش ویژه ای داشتند، در اتاق های فکر خود به دنبال سوء استفاده از این ظرفیت کشور رفت.

فرزانه با اشاره به مناسبت ۱۳ آبان‌ ماه و روز دانش آموز گفت: در دفاع مقدس نوجوان ۱۳ ساله، حسین فهمیده خودش را برای دفاع از کشور زیر تانک انداخت و با این اقدام خود به الگوی جوانان ایران و منطقه تبدیل شد.

به گفته وی ، جوانان لبنان با الگوگیری از شهید فهمیده بعد از این که اسراییل لبنان را اشغال کرد با عملیات شهادت طلبانه بیش از ۴۰۰ صهیونیست را کشتنند که همین اقدام به شکست اسراییل و فرار آنان از لبنان ختم شد.

خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به این وضعیت به مسوولان آموزش و پرورش توصیه کرد برای بازگشت و توبه نوجوانان فریب خورده برنامه ریزی کنند و مطمئن باشند همین نوجوانان و جوانان خودشان تبدیل به بمب و انرژی فراوان علیه آمریکا و دشمنان ایران خواهند شد.

فرزانه افزود: آمریکا باز هم اشتباه کرد و همه خواهند دید که ملت ایران با یک حرکت مومنانه این توطئه های خبیثانه را از بین خواهد برد.

وی تاکید کرد: این اغتشاشات و اعتراض ها با آتش زدن چند سطل آشغال و یا شهید کردن تعدادی نیروی بسیجی و انتظامی نمی تواند مانع الگو شدن حکومت مستقل ایران شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر