جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل:
فکرشهر: جلالی با اشاره به فیلترینگ شبکه‌های مجازی بیان کرد: اقدامی که وزارت ارتباطات انجام داد اقدام هوشمندانه بود زیرا دو پلتفرم مساله ساز را فیلتر کرد. برای شورای امنیت ملی اثبات شده بود که این دو پلتفرم مخل امنیت کشور هستند و بر خلاف اظهاراتی که گفته شد اتفاقا همه فضاهای اینترنتی باز هستند...
کد خبر: ۱۲۶۰۹۳
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل در برنامه صف اول با اشاره به فیلترینگ شبکه‌های مجازی بیان کرد: اقدامی که وزارت ارتباطات انجام داد اقدام هوشمندانه بود زیرا دو پلتفرم مساله ساز را فیلتر کرد. برای شورای امنیت ملی اثبات شده بود که این دو پلتفرم مخل امنیت کشور هستند و بر خلاف اظهاراتی که گفته شد اتفاقا همه فضاهای اینترنتی باز هستند .

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اینکه رژیم صهیونیستی، منافقان و همه دشمنان به خط می‌شوند و اعتراضات را هدایت می‌کند گویای این است که این یک اعتراض سازمان یافته است.زیرساخت عملیات شناختی و مدیریت به افکار عمومی اولین ابزارش شبکه‌های اجتماعی هستند.

سردار جلالی افزود: همین شبکه‌های اجتماعی در سایر کشور‌های غربی نماینده دارند و از همین رو نیز در یکسال گذشته جریمه‌های هنگفتی برایشان بریده شده است، اما در کشور ما آزادانه فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت:دو پلتفرمی که در کشور ما فعال هستند در کشور‌های دیگر مجاز نیستند که آموزش‌های نظامی، فراخوان و رفتار‌های خشونت آمیز را منتشر کنند. این‌ها دیگر تبدلی به ماشین تجهیزات جنگی شده اند. این‌ها برای حفظ امنیت ما تعهدی ندارند، نمایندگی در کشور ما ندارند و در واقع تبدیل به یک عامل فشار و اثر گذاری بر ذهن مردم ما شده اند و سازماندهی مردم علیه مردم خودشان که این در ادبیات علمی مفهومش شناخته شده است.

وی با اشاره به اعتراض جلیقه زردها در فرانسه بیان کرد: مکرون از اینترنت کالیفرنیایی شکایت کرد، زیرا جلیقه زرد‌ها را علیه مردم فرانسه تحریک می‌کرد و بعد از دولت فرانسه باج خواهی می‌کرد که در نهایت فرانسه گفت ما اینترنت ملی خود را پایه خواهیم گذاشت.در دولت گذشته در این مفاهیم ساده چالش داشتیم و ۸۵ درصد از اینترنت خود را در اختیار این پلتفرم‌ها قرار دادیم آن هم بدون هیچ تعهدی.

سردار جلالی تصریح کرد: مرز خروج اعتراض اجتماعی با اغتشاش کجاست؟ نوع برخورد با پلیس است که شما در انگلیس و فرانسه حق ندارید دست به پلیس بزنید و اگر حس کند سلاح گرم و سرد دارید در جا به شما شلیک می‌کند. رفتن به مرحله تخریب دیگر اعتراض اجتماعی نیست.  

وی گفت: در اروپا قانونی به نام حفاظت از حقوق شهروندی در فضای مجازی وجود دارد که ترجمه فارسی قانون صیانت در مجلس بود. اگر عین قانون اروپا را هم تصویب کنیم بسیار از طرح صیانت ما شدیدتر است. آیا حضور در فضای مجازی نیاز به قانون دارد یا خیر؟ اگر نمی‌خواهد که می‌شود همین بل بشو در فضای مجازی که هرکس یک شایعه‌ای را منتشر می‌کند و فضا را ملتهب می‌کند.

او افزود: این نشان می‌دهد که ضابطه وجود ندارد در حالی که اگر ضابطه باشد باید مسئول حرف خود باشی. همین فضای شناختی باعث شد که نمایندگان قانون را متوقف کنند.وقتی فضا بی قانون باشد هرکسی به خود اجازه میدهد هر حرفی بزند و هر اقدامی کند و این میتواند امنیت کشور را به هم بزند.

وی با اشاره به فیلترینگ شبکه‌های مجازی بیان کرد: اقدامی که وزارت ارتباطات انجام داد اقدام هوشمندانه بود زیرا دو پلتفرم مساله ساز را فیلتر کرد. برای شورای امنیت ملی اثبات شده بود که این دو پلتفرم مخل امنیت کشور هستند و بر خلاف اظهاراتی که گفته شد اتفاقا همه فضاهای اینترنتی باز هستند .

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: کنترل و محدود سازی این دو پلتفرم بر اساس حوادث امنیتی بود قریب به ۶۰ نفر شهید و کشته دادیم که عدد قابل توجهی بود که حوزه های امنیتی می بایست برایش تصمیم می‌گرفتند. در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته شد که وزارت ارتباطات به پیام رسان های داخلی کمک کند تا مشاغل بتوانند در این فضاها فعالیت کنند. 

سردار جلالی گفت: کارگروهی هم تشکیل شد که در این فضاها برای مشاغال مردمی بخشودگی مالیاتی در نظر گرفته شود ،البته زمان بر هست اما به سرعت امیدواریم که جایگزین شوند و تا امروز استقبال خوبی از این پیام رسان های داخلی نیز ایجاد شده است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۶
ماشالله هوش و فراست از سر و روتون میباره
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر