چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۱۵۲
دوشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

فکرشهر: رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، نسبت به کمبود ۲۰۰ قلم دارو در آینده ای نزدیک هشدار داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد توکلی، با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور نسبت به کمبود حدود ۲۰۰ قلم دارو در آینده‌ای نزدیک هشدار داد و نوشت: دیده بان در ماه‌های گذشته نیز پیش بینی این موضوع را کرده بود و به مسئولین امر تذکر داد، اما به آن توجهی نشد.

در متن نامه آمده است: پیرو مذاکره تلفنی حدود ۳ ماه قبل و پیش بینی کمبود دارو به دلیل اقدامات ناصواب و غیر مسئولانه مسئولین سازمان غذا و دارو در طرحی به نام دارویار، به دلیل عدم توجه به تذکرات دیده بان شفافیت و عدالت، منجر به کمبود دارو شد.

بعد از تأخیر در عزل رئیس سابق سازمان غذا و دارو، جلسه‌ای در مورخ ۴ آبان در دفتر دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و با حضور معاون اقتصادی جنابعالی، دبیر ستاد تنظیم بازار، سرپرست سازمان غذا و دارو و نماینده دیده بان شفافیت و عدالت تشکیل گردید و مواردی مطرح شد که یکی از موارد مطروحه، مصداق سوراخ دعا گم کردن است (برخورد با ۶ شرکت دارویی تولید کننده آنتی بیوتیک) که اگر تقصیری هم در کمبود دارو داشته باشند، بسیار ناچیز است و راه به خطا رفتن است. چون مسببین و مقصرین اصلی کمبود دارو، تصمیم سازان و تصمیم گیران در حوزه ستادی سازمان غذا و دارو و افراد پشت پرده آنها هستند که همگی برای دیده بان شناسایی شده اند.

به این شرکت‌ها ارز نداده اند، تسهیلات مالی جهت مابه التفاوت ارز نیمایی و ترجیحی نداده اند، جلسات بازخوانی تشکیل نداده اند، قیمت گذاری با تأخیر و غیرمنطقی انجام داده اند که همه این اعمال منجر به تضعیف تولید داخل و در نتیجه کمبود دارو شده است یا به عبارتی دست شرکت‌ها را بسته اند و الان مقصر اصلی که از عمد یا سهو منجر به این فاجعه شده را رها کرده و به دنبال افراد بسیار کم تقصیر رفتن، نه اینکه مشکل را حل نمی‌نماید، قطعاً مشکل را دوچندان می‌کند.

جهت اطلاع جنابعالی الان در حدود ۲۰۰ قلم از اقلام دارویی در معرض کمبود هستند که ۸۰ قلم آن در مرحله بسیار پرخطر و مابقی در مراحل بعدی قرار دارند که اگر تدبیر نشود و در بر همان پاشنه بچرخد، کمبود آنها نیز به زودی بروز و نمود پیدا می‌کند. پس با تصمیم دولت باید کل تولید کنندگان این ۲۰۰ قلم را تحت تعقیب و برخورد قرار دهید و مقصر اصلی را رها نمائید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر