شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۳۰۰
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: شهردار برازجان از آغاز طرح «نهضت سبز» شهرداری برازجان و عملیات کاشت بیش از ۷۰ هزار نهال درخت متناسب با اقلیم شهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شهرداری برازجان، مرتضی قدوسی گفت: در این طرح بیش از ۷۰ هزار نهال درخت متناسب با اقلیم شهر برازجان، از جمله نهال درخت ابریشم، سپستان، مشعل جنگلی، برهان گلی، ختمی و ...در نقاط مختلف این شهر کاشته می‌شود که این اقدام می‌تواند تحولی بزرگ در فضای سبز و سیمای شهر برازجان ایفا کند و خلا ناشی از حذف درخت‌های آسیب‌زای کنوکارپوس را پوشش دهد.

وی افزود:  فاز اول طرح مذکور با کاشت ۳۰ هزار نهال آغاز شده و فاز دوم آن نیز به زودی شروع خواهد شد.

قدوسی ادامه داد: برخورداری از سرانه‌ی بالا و باکیفیت فضای سبز یکی از مولفه‌های کیفیت مطلوب محیط شهری به شمار می‌رود. مولفه‌ای که می‌تواند علاوه بر بهبود وضعیت زیست محیطی، نقشی موثر در ارتقای کیفیت روانی محیط شهری به‌خصوص در نواحی گرم و خشک همچون برازجان ایفا کند.

شهردار برازجان بیان کرد: استفاده از فضای سبز ناهماهنگ با زیست بوم هر منطقه اما موضوعی است که طی دهه‌های اخیر دامنگیر بسیاری از نقاط کشور شده است؛ چالشی که بسترساز آسیب‌های مختلف زیست محیطی در اقصی نقاط ایران به‌خصوص مناطق جنوبی کشور شد و طی سالیان اخیر تلاش‌هایی را برای جایگزینی دوباره برخی گونه‌های درختی آسیب‌زا برانگیخت.

به گزارش فکرشهر، طی روزهای اخیر شهرداری برازجان در بخش جدیدی از تلاش‌های خود و در راستای ایجاد محیط زیست مطلوب‌تر و تلطیف فضای شهری طرح "نهضت سبز" را در این شهر آغاز کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر