جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۴۴۸
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

فکرشهر: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: بارش‌های روز گذشته موجب آبگیری و سرریز شدن برخی از سدها از جمله سد تنگ ارم دشتستان و سازه‌های آبخیزداری شده است.

به گزارش فکرشهر، کوروش دهقان روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این بارش‌ها خوشحالی کشاورزان و امیدواری آنان را برای سال زراعی پرآب در این استان به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: بارندگی‌های این سامانه بامداد روز پنجشنبه از شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر آغاز شد به تدریج شهرستان‌های گناوه، دشتستان و شهرستان های مرکزی این استان را تحت تاثیر قرار داد. 

 دهقان با بیان اینکه بارش‌های اخیر خسارت‌هایی را هم به دنبال داشته است یادآور شد: شدت بارش ها باعث سقوط پایه های برق و قطعی برق در شهرستان‌های گناوه، دشتی و دشتستان شد که با تلاش کارکنان شرکت توزیع برق این استان در زمان حاضر مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: بارش باران موجب آبگرفتگی  ۱۵ منزل مسکونی در روستاهای شهرستان گناوه شد و در اثر ریزش دیوار یک نفر در شهرستان گناوه جان خود را از دست داد.

دهقان اضافه کرد: همچنین باران و تگرگ به حوزه کشاورزی بویژه به مزارع گوجه‌فرنگی در شهرستان‌های دشتستان و دشتی خسارت زده است.

وی در باره میزان خسارت‌های وارده به بخش زیربنایی و کشاورزی یادآور شد: میزان خسارت کلی وارده به بخش کشاورزی و زیربنایی این استان از سوی دستگاه‌های مسئول برآورد و به مدیریت بحران استانداری اعلام‌ می‌شود.

دهقان گفت: در زمان حاضر این سامانه بارشی به صورت ضعیف و کم فشار وارد شهرستان‌های جنوبی شده و انتظار می‌رود تا آخر امشب این سامانه بارشی از استان بوشهر خارج شود.

وی یادآور شد: براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های جم با ۸۶، گناوه ۷۴، دیلم ۴۵، خورموج ۳۷ و تنگستان ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

دهقان اضافه کرد: کمترین بارش‌ها نیز در بوشهر با ۴.۸، کنگان ۶، دیر و عسلویه یک دهم میلی‌متر گزارش شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر