پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۴۵۴
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارنظری توافق هسته‌ای را از حوادث اخیر ایران جدا توصیف کرد، اما گفت که تحول تازه‌ای در مذاکرات وین رخ نداده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جوسپ بورل روز جمعه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت در آلمان این مطلب را بیان و ادعا کرد: مذاکرات در بن بست قرار دارد و هیچ چیز جدیدی وجود ندارد.

وی مدعی شد: باید حمایت قوی خود را از تظاهرکنندگان و به ویژه زنان [در ایران] از تلاش برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای متمایز کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس ادامه داد: امروز وزرای امور خارجه گروه هفت درباره وضعیت آفریقا، ایران و آسیای مرکزی گفتگو خواهند کرد. وی افزود: من با وزیر امور خارجه ایران [حسین امیرعبداللهیان] گفت‌وگو و محکومیت اتحادیه اروپا را به دلیل سرکوب تظاهرکنندگان در پی کشته شدن مهسا امینی اعلام کردم.

بورل اشاره کرد که اتحادیه اروپا در این زمینه و همچنین ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده، تحریم‌هایی را وضع کرده است. وی در تداوم اتهامات غرب مدعی شد که ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقض قطعنامه سازمان ملل بشمار می‌رود.

این مقام اروپایی با اشاره به حمایت ادعایی غرب از معترضان ایرانی و مردم اوکراین تکرار کرد: از ایران می‌خواهیم که از ارائه تسلیحات به روسیه خودداری کند. ایران آن را رد می‌کند، اما اوکراینی‌ها شواهدی مبنی بر استفاده از پهپاد ارائه می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر