جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۵۸۳
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: احمد زیدآبادی نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجۀ ایران برای نخستین بار ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را تأیید کرده، اما تاریخ آن را مربوط به قبل از جنگ اوکراین دانسته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، آقای امیرعبداللهیان چند ماه پیش، پس از انتشار گزارش شورای امنیت ملی آمریکا دربارۀ ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه، این گزارش‌ها را قاطعانه تکذیب کرد، اما پس از آنکه اوکراین با نشان دادن تصاویری از لاشۀ یک فروند پهپاد منهدم‌شده، مدعی ایرانی بودن پهپادها شد، وزارت خارجۀ ایران برای مدتی طولانی در برابر این ادعا سکوت کرد تا اینکه به دلیل تکرار این گزارش‌ها، وزیر خارجه با تأخیری طولانی اما این بار با لحنی مبهم، به انکار موضوع برخاست.

نخستین پرسشی که اینک می‌توان در برابر آقای امیرعبداللهیان قرار داد، این است که چرا وی در مورد انتشار گزارش‌های مربوط به ارسال پهپادهای ایرانی، از موضعِ تکذیب قاطع به موضع تأیید رسیده است؟

متأسفانه از زمانی که برخی محافل داخلی کشور، روسیۀ پوتین را به عنوان «ناجی بین‌المللی» کشور معرفی کردند و به دفاع تمام‌قد از سیاست‌های مسکو از جمله تجاوز نظامی‌‌اش به خاک اوکراین برخاستند، روشن بود که تبعات مخرب و زیان‌بار این سیاست به‌زودی هویدا خواهد شد و ایران را در معرض فشار دیگر کانون‌های قدرت در جهان قرار خواهد داد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
چرا نداره؟ اینا عادتشون
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر