پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به بحران کم آبی در این استان، تولید آب با استفاده از فناوری هسته ای و آبشیرین کن ها از دریا مورد توجه قرار گیرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه درنشست با مسوولان آب وفاضلاب استان بوشهر افزود: موهبت دریا که یکی از مهم ترین ظرفیت های استان بوشهر برای تولید آب صنعتی است که با استفاده از آبشیرین کن ها باید دستور کار باشد.
کد خبر: ۱۲۶۶۳
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به بحران کم آبی در این استان، تولید آب با استفاده از فناوری هسته ای و آبشیرین کن ها از دریا مورد توجه قرار گیرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه درنشست با مسوولان آب وفاضلاب استان بوشهر افزود: موهبت دریا که یکی از مهم ترین ظرفیت های استان بوشهر برای تولید آب صنعتی است که با استفاده از آبشیرین کن ها باید دستور کار باشد.

\n\n

وی اضافه کرد: علاوه بر دریا برای تولید آب صنعتی به سبب ارتفاع کم استان بوشهر، بیشتر روان آبهای استان های همجوار سرازیر این استان می شود که نیاز به مدیریت استحصال دارد.

\n\n

وی اظهارکرد: همچنین استان بوشهر با توجه به این که قابلیتی مهم در زمینه انرژی هسته ای دارد باید تولید آب با استفاده از این فناوری را مورد توجه قرار دهد، زیرا می تواند بخشی مهم از آب مورد نیاز این استان را تولید کند.

\n\n

امام جمعه بوشهر گفت: تولید، تجمیع، استحصال، مدیریت توزیع و نظارت بر مصرف ازمراحل مهم در زمینه آب آشامیدنی است و مشکل اساسی موجود در این مراحل بویژه دراستان بوشهر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی در مرحله تولید، تجمیع و استحصال است.

\n\n

\n\n

وی با بیان این که استان بوشهر دومین استان کم بارش کشور است یادآور شد: بارش کم و خشکسالی ها تولید، استحصال و ذخیره سفره های زیر زمینی را در این استان بشدت کاهش داده است.

\n\n

صفایی بوشهری گفت: باید نظام مدیریتی در حوزه آب متمرکز شود تا بتوان در تولید، تقویت سفره های زیرزمینی، و توزیع بهینه آب نقش آفرینی شود.

\n\n

وی بیان کرد: در مدیریت توزیع، شبکه های آبرسانی نقش مهم و تعیین کننده ای دارند که دراین ارتباط نوسازی شبکه آبرسانی باید مورد توجه جدی باشد.

\n\n

امام جمعه بوشهر اظهارکرد: در تدوین نقشه جامع شبکه توزیع می توان با نصب سیستم الکترونیکی ضمن کنترل مدیریت توزیع، نقشی مهم در شناسایی نقاط آسیب دیده در شبکه آبرسانی خواهد داشت.

\n\n

وی گفت: فرهنگ سازی مصرف بهینه آب باید از دستگاههای اجرایی و مراکز صنعتی آغاز شود تا این فرهنگ در سایر نقاط شهری و روستایی تسری یابد.

\n\n

امام جمعه بوشهر بیان کرد: هرچند سند چشم انداز آب دراستان بوشهر تدوین شده ولی مدیریت مصرف و توزیع باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی این استان 100 هزار مترمکعب از طریق تاسیسات آبشیرین کن تا سال 1398 تولید می شود.

\n\n

کیقباد یاکیده با بیان این که استان بوشهر دربحران شدید کم آبی قرار دارد اضافه کرد: مشکل آب این استان با طراحی های انجام شده در کوتاه مدت برطرف نمی شود به گونه ای که امسال و سال آینده با بحران شدید کم آبی روبرو هستیم.

\n\n

وی گفت: اکنون دو طرح تولید آب از دریا در شهربوشهر و کنگان در دست اجراست که تاسیسات آب شیرین کن کنگان نیمه دوم امسال وارد مدار تولید می شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، یاکیده اضافه کرد: با بهره برداری از آبشیرین کن کنگان روزانه 10 هزار مترمکعب به ظرفیت آب آشامیدنی استان بوشهر افزوده می شود و آبشیرین کن بوشهر نیز با تولید روزانه 10 هزار مترمکعب تا نیمه نخست سال آینده به تولید می رسد.

\n\n

وی با بیان این که مجوز خرید تضمینی آب از آبشیرین کن ها طراحی و به اجرا درآمده صادر شده است گفت: اجرای تاسیسات آبشیرین کن توسط بخش خصوصی انجام می شود این درحالی است که به ظرفیت 70 هزار متر مکعب در روز برای تولید آب در نیروگاه اتمی بوشهر طراحی شده است.

\n\n

یاکیده افزود: با توجه به این که مردم متدین استان بوشهر اعتماد و توجه خاصی به توصیه ها و سفارش های روحانیون دارند، لازم است از این فرصت در فرهنگ سازی بویژه مصرف بهینه آب و صرفه جویی دراین ماده حیاتی بهره گرفته شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر