جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۲۷
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امروز به دنبال حضور مداوم جوانان و نوجوانان در فضای مجازی میزان مطالعه و کتابخوانی کاهش یافته و باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اکبر پورات در نشست انجمن کتابخانه‌های استان بوشهر به لزوم توسعه‌ی فضای کتابخانه در سطح استان و به خصوص مناطق محروم شهری و روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری و دهیاری‌های استان می‌توانند مشارکت خوب و موثری در بالا بردن سرانه مطالعه و کتابخوانی شهروندان داشته باشند.

وی افزود: بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌ها، شهرداری‌ها مشارکت خود را از سهم نیم درصد درآمد‌های خود به منظور توسعه‌ی فضا‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در سطح استان بوشهر اجرایی کنند.

پورات با بیان اینکه استفاده از اهرم‌های تشویقی می‌تواند منجر به حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌ها و تقویت سرانه مطالعه شود، تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث ترویج مقوله کتاب و کتابخوانی خواهد شد، وجود خیرینی است که در حوزه فرهنگ ورود پیدا کرده‌اند و برای توسعه غنای فرهنگی مردم کمک و تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ترویج کتابخوانی از مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: خاطرات مقام معظم رهبری را می‌خواندم و در جایی ذکر شده بود من خود کتاب می‌خواندم تا فرزندانم با نگاه کردن به من کتاب بخوانند و در این راستا باید از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها استفاده شود و از تجربه‌های موفق شبکه‌های ملی در تولید محتوا مانند برنامه‌های معرفی کتاب بویژه برای کودکان و نوجوانان در شبکه استانی بوشهر نیز استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار داشت: انتشار کتاب با عناوین ایثار، شهادت و خاطرات خانواده‌ها و والدین شهدا و رزمندگان باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد و به شکلی جذاب ارائه شود.

پورات با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها برخی از کتاب‌های خود را دور می‌ریزند، تاکید کرد: باید محلی برای تحویل کتاب‌ها از سوی افراد در نظر گرفته و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

وی با یادآوری مصوبه نشست پیش این انجمن تاکید کرد: هر مدیر یک کتاب را بخواند و بازخورد آن را ارائه دهد که در راستای ترویج کتابخوانی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

در این نشست همچنین آخرین وضعیت از عملیات اجرایی و ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر بررسی شد و پیشنهاد‌های اعضا برای جانمایی مناسب کتابخانه مذکور احصا و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر