پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۲۸
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

فکرشهر: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی بانک‌ها از پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و اشتغال به رغم تاکیدات دولت و بخشنامه‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی امتناع می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فاطمه محمدبیگی عصر پنجشنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، افزود: برخی شرکت های تولیدی بزرگ قزوین مالیات خود را به جای قزوین در تهران پرداخت می کنند و سهم کارگران ما از فعالیت آنها هوای آلوده و بیماری است.

وی همچنین گفت: رسیدگی به وضع بانک های خصوصی که ۹۶ درصد سرمایه ها را گرفته و در خارج از استان سرمایه گذاری می کنند باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدبیگی اظهار داشت: علیرغم قدردانی از بانک ها در خصوص وام ازدواج و فرزندآوری شاهد امتناع برخی بانک ها در ارایه این وام ها و قبول تسهیلات اشتغال کمیته امداد و بهزیستی هستیم.

وی با بیان اینکه در برخی شهرستان های استان قزوین میزان پرداخت تسهیلات اشتغال ۱۷ درصد و ۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: سختگیری در تضامین و تشکیل پرونده مانع اشتغال جوانان ما شده است.

محمدبیگی با اشاره به مشکلات پیش روی تولید و صنعت، گفت: صنعتگران ما علاقه مند به ایفای مسوولیت اجتماعی خود هستند اما برخی موانع در این خصوص پیش روی آنهاست و باید برای حل آنها از جمله در زمینه مشوق های مالیات شاهد همراهی وزرات اقتصاد باشیم.

بودجه استان قزوین باید متناسب با مالیات پرداختی باشد

رجب رحمانی نماینده تاکستان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این نشست گفت: قزوین تامین کننده بخشی از نیازهای کشور است و در حوزه اقتصادی از ظرفیت های بالایی برخوردار می باشد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان امروز به واقع سرداران جبهه جنگ اقتصادی هستند،افزود: باید برای حل مسایل و مشکلات این افراد بسیار تلاش کنیم.

رحمانی با بیان اینکه مالیات قزوین امسال دوبرابر و به بیش از هفت هزار میلیارد تومان رسیده است،افزود: ضریب برخورداری قزوین از درآمدهای دولت و بودجه باید نسبت به پرداخت مالیات افزایش یابد.

وی با اشاره به مصوبه تاسیس منطقه ویژه اقتصادی تاکستان،گفت: تاکنون عملیات اجرایی خاصی در این رابطه شاهد نبوده ایم و باید با پیگیری وزارت اقتصاد شاهد اتفاقات خوبی در این رابطه باشیم و دستورهای راه گشایی را در این زمینه مشاهده کنیم.

وی با تجلیل از عملکرد وزارت اقتصاد، گفت: در حوزه جلوگیری از فرار مالیاتی کارهای خوبی را از وزارت اقتصاد دیده ایم و امیدواریم این روند تداوم یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر