پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۳۳
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ایجاد پارک تولید سم و کود در فضایی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار در عسلویه تصویب شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اعلام کرد: در منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس حجم بالایی از گوگرد تولید می‌شود که تا کنون به صورت خام صادر می‌شد و از سوی دیگر سم و کود از خارج وارد می‌شود که با ایجاد پارک سم و کود در این منطقه تا حدی از خام فروشی پیشگیری و منجر به ارزش افزوده بالایی خواهد شد.

وی گفت: قرار شده بود این مرکز در منطقه پارسیان استقرار یابد که با پیگیری های انجام شده از سوی استانداری و پارک علم و فناوری خلیج فارس، برای استان بوشهر مصوب شد و بزودی اجرایی می‌شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: اصلی‌ترین چالش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان بوشهر مساله بازار تقاضا است، این واحدها ساز و کار خوبی برای بازرگانی و بازاریابی خود ندارند تا بتوانند بازار فروش پایداری  ایجاد کنند.

محمدی‌زاده پیشنهاد کرد: در نشست‌های آینده پارک علم و فناوری خلیج فارس و نماینده‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان نظرات خود را برای تقویت این بخش ارائه کنند تا برای حل آن بحث و بررسی صورت گیرد.

وی مصوب کرد: کارگروهی از دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود به قطعات، خدمات و کالاها نیاز دارند شامل دستگاه‌های مرتبط با برق، آب و فاضلاب، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی شکل گیرد و نیازها، قطعات، طرح‌ها و پروژه های دستگاه‌ها احصا و تامین آنها به واحدهای فناور و دانش بنیان استان بوشهر سپرده شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این ظرفیت‌های این دستگاه‌ها مانند ساختمان‌ها و نیروهای مهندسی برای مشاوره به واحدهای فناور و دانش بنیان مشخص شود.

 محمدی زاده با اشاره به اهمیت برگزاری رویداد "تانا " برای واگذاری نیازهای دستگاه‌ها به شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، افزود: پارک بر این رویداد متمرکز شود و دستگاه‌های دیگر را نیز بسیج کند.

حضور شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی چیدمان شود

وی ادامه داد: در سه شهرک صنعتی استان بوشهر ۲۰ قطعه زمین وجود دارد که قرار است برای استقرار واحدهای فناور و دانش بنیان اختصاص یابد.

استاندار بوشهر بیان کرد: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس پارک علم و فناوری هر چه زودتر آرایش و چیدمان این بخش ها مشخص شود و واحدها از سوی پارک معرفی شوند و کار برای آنها تسهیل و تسریع شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: فضایی نیز در منطقه ویژه اقتصادی به واحدهای فناور ودانش‌بنیان اختصاص یافته است و باید در مدت حداکثر ۲ ماه آینده استفاده از آنها تعیین تکلیف شود.

وی اعلام کرد: استان برای شتاب بخشی به پروژه پارک زیست فناوری دلوار معطل مصوبه هیات دولت نمی‌ماند، مشاور پروژه کار خود را سرعت دهد و رئیس پارک علم و فناوری نیز از هم‌اکنون شرکت‌ها را برای استقرار معرفی کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در این مرحله نظرات پارک علم و فناوری خلیج فارس برای قطعه و بلوک بندی این مرکز لحاظ شود.

تشکیل کارگروه نوآوری و فناوری در بوشهر مصوب شد

محمدی‌زاده گفت: کارگروه نوآوری و فناوری متشکل از دانشگاه‌های پیام نور، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و علوم پزشکی بوشهر تشکیل شود.

وی افزود: در این کارگروه همه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این دانشگاه‌ها برای شکل گیری واحدهای دانش بنیان احصا و در ادامه برنامه ریزی و اجرا شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در استفاده از منابع بانکی و تسهیلات ماده ۱۶ هم قطعی شود که چه میزان از این منابع و تا چه سقفی می‌تواند در اختیار واحدهای فناور و دانش بنیان قرار گیرد.

افزایش بهره‌وری میگوی پرورشی بوشهر نشان دهنده پیوند علم و اقتصاد است

محمدی‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از شیوع بیماری در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر، گفت: تا کنون حدود ۳۶ هزار تن میگو از لستخرهای پرورشی بوشهر برداشت شده است که با احتساب ۷۰۰ هکتار حوضچه برداشت نشده، پیش بینی می‌شود به ۴۰ هزار تن برسد.

وی افزود: بهره وری در مزارع پرورش میگوی بوشهر حدود ۵۰ درصد رشد داشته در حالی که مزارع استان هرمزگان امسال گرفتار بیماری شد و تولید آنها به نصف کاهش یافت.

استاندار بوشهر اظهار کرد: افزایش بهره وری در این زمینه در نتیجه پیوند علم و اقتصاد است و در صورتی که اقدامات دانش پایه انجام شود امکان افزایش این بهره وری تا ۱۰۰ هزار هکتار نیز در استان بوشهر وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر