پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۵۳
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: رئیس قوه قضائیه گفت: در جریان قضایای اخیر یک عده حیا و انسانیت را کنار گذاشتند و بی‌ادبی‌ها کردند و کلماتی بر زبان راندند که مصداق بی‌حیایی می‌باشد و تصور می‌کردند که همه چیز تمام شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ما هدفی جز خدمت به مردم و اسلام نداریم و آمده‌ایم که همه وجود خود را برای خدمت به مردم بگذاریم و این مهم محقق نمی‌شود جز آنکه مردم و حکومت یکی باشند و همدلی و وحدت داشته باشند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: هرکدام از ما مسئولان باید در راستای رفع نواقص خود و زیرمجموعه‌هایمان اقدام کنیم و ملاحظه کنیم که چه میزان در گفتار و عمل خود صداقت داریم.

رئیس عدلیه بیان داشت: ما در قوه قضاییه مصمم هستیم با کمک مردم دست مفسدان را کوتاه کنیم و همت خود را مصروف این گردانیم که در هیچ عرصه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، فساد نباشد.

‌محسنی اژه‌ای افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم که با گلوگاه‌ها و ریشه‌های فساد برخورد کنیم و به مقابله با کسانی بپردازیم که می‌خواهند از جایگاه قدرت به مردم ظلم کنند و یا با تزویر اهداف خود را پیش ببرند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: ما در قوه قضاییه تلاش داریم با کمک مردم، در حوزه‌های مربوط به خود و سایر حوزه‌‌ها که به موجب قانون در رابطه با آنها مسئولیت داریم، شفافیت و روشنگری ایجاد کنیم؛ باید توجه داشت که گفتن این حرف‌ها آسان است اما عمل به آنها آسان نیست و روحیه جهادی و انقلابی می‌طلبد.

رئیس عدلیه تصریح کرد: باید دست در دست هم داده و حقایق را تبیین کنیم و توجه داشته باشیم که یکی از مسائل مهم و اولویت دار ما، شناخت ضعف‌ها و اقدام برای رفع ضعف‌ها می‌باشد.

‌محسنی اژه‌ای با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اگر چه در جریان قضایای اخیر متحمل خسارت شدیم اما حتما بعد از این قضایا، می‌توانیم جهش پیدا کنیم مشروط به آنکه با شناسایی و رفع نقاط ضعف، این اغتشاشات را به فرصت تبدیل کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمنان به قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف معترف هستند، گفت: امروز دشمن به دریوزگی افتاده و علیه مردم ما جنگ ترکیبی اتخاذ کرده و مبادرت به ایجاد پیوند میان عناصر و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب کرده است و تلاش دارد به موازات عملیات روانی، دایره محاصره اقتصادی خود علیه مردم ایران را تنگ‌تر کند.

رئیس عدلیه تاکید کرد: در قضایای اخیر، عده‌ای به این تصور باطل رسیدند که مردم ما به ارزش‌های دینی و ملی خود پشت می‌کنند؛ بر همین اساس یک عده از چهره‌ها فریب خورده و به طمع افتادند اما پس از یک الی دو هفته از وقوع این قضایا متوجه شدند که مردم ما متدین هستند و به ارزش‌های خود پشت نمی‌کنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در جریان قضایای اخیر یک عده حیا و انسانیت را کنار گذاشتند و بی‌ادبی‌ها کردند و کلماتی بر زبان راندند که مصداق بی‌حیایی می‌باشد و تصور می‌کردند که همه چیز تمام شده است؛ در این اثناء متاسفانه یک عده از خواص نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و تصور کردند مردم از دین و انقلاب خود دست برمی‌دارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در شرایط جنگ ترکیبی تحمیلی از ناحیه دشمن، وظایف و مسئولیت‌های ما سنگین‌تر است، گفت: شما مردم گرانقدر، اطمینان داشته باشید که با محوریت قانون و عادلانه، به تعقیب و مجازات عوامل و مسببان اصلی قضایای اخیر خواهیم پرداخت و از کسانی که مدافعان امنیت مردم را شهید و مجروح کردند، دست برنخواهیم داشت و به پرونده آنها تحت هر عنوان مجرمانه‌ای که مطابق با قانون داشته باشند رسیدگی می‌کنیم و در مورد آنها اشدّ را اجرا خواهیم کرد.

رئیس عدلیه ادامه داد: همچنین از آنهایی که در درجات پایین‌تر می‌باشند و امنیت مردم را مخدوش کرده و به مقدسات توهین روا داشته‌اند، نخواهیم گذشت؛ اما نمی‌خواهیم در این رابطه دچار هیجانات و احساسات شویم و در این مسیر خدای ناکرده به یک بی‌گناه یا کم‌گناه ظلم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قوه قضاییه با همکاری سایر بخش‌ها و مسئولان مربوطه تلاش داشته در جریان قضایای اخیر صف‌‌ها را جدا گرداند تا حجت بر همگان تمام شود؛ اگر فرض کنید در روزهای نخستین آغاز اغتشاشات، برخی از این عناصر که قابلیت مجازات شدن آنها به لحاظ قانونی وجود داشت مجازات می‌شدند، چه بسا برای برخی از افراد در جامعه، ابعاد قضایای اخیر روشن و عیان نمی‌شد و مدعی می‌شدند که جمهوری اسلامی ایران تاب و تحمل ندارد اما امروز اکثریت مردم از قشرهای مختلف، حتی بعضا با عتاب از ما در قوه قضاییه مطالبه دارند تا به پرونده‌های این عناصر با قاطعیت رسیدگی کنیم و ما از این عتاب ناراحت نمی‌شویم و خرسند هستیم که ابعاد قضایا برای همگان روشن شده است.

رئیس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: برخی مسائل در استان خراسان جنوبی از اولویت‌های بالاتری برخوردارند که در این رابطه باید به تامین امنیت سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای جوانان اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر