سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۵۸
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: «جِیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد روسیه در جنگ با اوکراین از پهپادهای ایرانی استفاده می‌کند.

به گزارش فکرشهر از شفقنا به نقل از الجزیره، سالیوان با بیان اینکه امریکا امروز از کمک‌های نظامی بیشتر برای اوکراین خبر خواهد داد، گفت:عقب‌نشینی نیروهای روسی به ساحل شرقی رودخانه «دنیپر» اگر عملا رخ داده باشد، دستاوری بزرگ برای اوکراین به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه آتی در نشست گروه 20 با همتای چینی خود دیدار خواهد کرد، اظهار داشت: بایدن قصد ندارد در حاشیه این نشست با «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ما به اوکراین برای انجام مذاکرات با روسیه اعمال فشار نمی‌کنیم، تصریح کرد:ما شاهد هیچگونه تلاشی از جانب چین برای ارائه تسهیلات به روسیه در جنگ با اوکراین نبودیم.

سالیوان اظهار داشت: روسیه هیچ گونه تمایلی برای انجام گفت‌وگو به منظور آزادسازی دو شهروند امریکایی زندانی در این کشور از خود نشان نداده است.

در همین رابطه، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرده کمک‌های نظامی بیشتری به ارزش 400 میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد تا کییف بتواند از خود دفاع کند.

پنتاگون تصریح کرد: ما 4 سامانه پدافندی هوایی اونجر به اوکراین تحویل خواهیم داد همچنین در حال ارزیابی آمادگی خود برای ارسال موشک‌های دوش پرتاب استینگر به کییف هستیم.

وزارت دفاع امریکا اظهار داشت:تنها راه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، مذاکرات دیپلماتیک است، معتقدیم روس‌ها آماده عقب نشینی نیستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر