سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۷۰
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: مصوبه اخیر هیات وزیران برای اصلاح ساعات کار کارکنان دولت کمک می‌کند که ان‌شاءالله برای خانواده، اقتصاد کشور و حوزه خدمات عمومی، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

به گزارش فکرشهر از فارس، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ به این پرسش که مصوبه جدید هیات وزیران برای اصلاح ساعت کار کارکنان دولت که به پیشنهاد این سازمان تصویب شد، چه میزان در راستای تحقق بند ۳ اصل ۴۳ قانون اساسی بود، گفت: یکی از مبانی‌ای که در جلسه مطرح شد، همین موضوع تحکیم خانواده بود.

وی افزود: هم تجربه جهانی و هم تجربه‌ای که طی این سال‌ها ما در تهران داشتیم، نشان می‌دهد که با این کار فرصت ایجاد می‌شود که مردم بتوانند به امور خانواده بیشتر برسند، مخصوصاً خانواده‌هایی که فرزند مدرسه‌ای دارند و خودشان شاغل هستند که شاغل بودن باعث می‌شود این افراد روز پنجشنبه در منزل حضور نداشته باشند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ادامه داد: کارکنان دولت در شهرستان‌ها در روز پنجشنبه سر کار حضور داشتند و این باعث می‌شد که اگر بخواهند مسافرت کوتاهی بروند و به خانواده و بزرگتر‌های خود در شهرستان‌ها و روستا‌ها سر بزنند، با مشکل مواجه شوند. زیرا ما در شهرستان‌ها یک روز تعطیل داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: عملاً بررسی‌های میدانی ما و مطالعاتی که صورت گرفت نشان داد که این اصلاح ساعت کاری کمک می‌کند که بتوانیم هم انسجام خانواده و رضایت آن‌ها را افزایش دهیم و هم به نظر من این کار در مجموع بهره وری دستگاه‌های اجرایی را افزایش می‌دهد، زیرا الان به این خاطر که در تهران فقط پنج روز هفته همکاران ما سر کار هستند و در شهرستان‌ها ۶ روز سر کار هستند، عملا یک روز اتصال مرکز و استان قطع بود، ولی پس از این طبیعتا با این وضعیت همه با هم در یک زمان سرکار می‌رویم.

لطیفی بیان کرد: پیش از این در شهرستان‌ها، ادارات از ساعت ۲ به بعد تعطیل بودند، ولی الان همه ساعت کاری‌شان شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر خواهد بود و پنجشنبه‌ها تعطیل می‌شوند؛ در مجموع این کار کمک می‌کند که ان‌شاءالله برای خانواده، اقتصاد کشور و حوزه خدمات عمومی، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

مطابق با مصوبه چهارشنبه ۱۸ آبان ماه هیات وزیران، در ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، ساعت کار ادارات که ۴۴ ساعت در هفته تنظیم شده بود، به ۴۲.۵ اصلاح شد و همه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند که در ۵ روز هفته ساعت کار خود را تنظیم کنند و به این ترتیب روز‌های پنجشنبه در دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها نیز تعطیل می‌شود.

همچنین اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد ضوابطی است که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر طبق آن استوار است و در بند ۳ این اصل در تشریح یکی از ضوابط آمده است: «تنظیم برنامه اقتصادی کشور به صورتی که شکل و محتوا و ساعت کار چنان باشد که هر فرد علاوه بر تلاش شغلی‏، فرصت و توان کافی برای خودسازی معنوی، سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر