پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۹۵
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: مسئولان باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد ثبات اقتصادی در کشور تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تاکید بر لزوم توجه به کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: بی‌شک یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر موضوع کتاب بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی جای کتاب را پر نمی‌کند اضافه کرد: کتاب دروازه‌ای به سوی گستره دانش بشری است و کتاب خوب یکی از بهترین ابزارها کمال انسان است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است. خرید کتاب باید یکی از مخارج اصلی خانواده‌ها محسوب شود.

وی با اشاره به ۲۴ آبان‌ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی از سوی مجلس خبرگان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین حکومت در عالم است و مردم‌سالاری را به تمام معنی تحقق بخشیده است.

حجت‌الاسلام مصلح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در ابتدای حکومت رفراندوم برگزار کرد و برای تصویب قانون اساسی علاوه بر تصویب مجلس خبرگان به رأی مردم گذاشته شد.

وی بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران به صورت میانگین هر سال یک بار انتخابات برگزار می‌شود و مردم نیز سالانه چند نوبت در قالب راهپیمایی‌های چند میلیونی مشارکت و حمایت خود را از حکومت و نظام اعلام می‌کنند.

لزوم تقویت خدمات‌دهی به مردم

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره سرداران رشید اسلام شهید طهرانی‌مقدم و شهید زین‌الدین و علامه شهید محمد تقی جعفری افزود: دستاوردهای اخیر موشکی موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی و رعب و وحشت برای دشمنان شده است.

امام جمعه برازجان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد مردم ایران اسلامی تصریح کرد: همه مسئولان باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد ثبات اقتصادی در کشور تلاش کنند.

وی خواستار تلاش مسئولان برای حمایت از اقشار محروم، رفع فقر و مقابله با فساد و تبعیض در جامعه شد و بیان کرد: مسئولان بدانند که هر چه در این راه مجاهدت کنند باز هم بدهکار این مردم نجیب و بصیر هستند که بحق از مشکلات اقتصادی در دهه اخیر گلایه‌مند هستند.

مصلح با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری همایش زنان لرده در دشتستان افزود: زنان مؤمن و پاکدامن ما در طول تاریخ همدوش با مردان مبارز خود در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، انقلابی و… نقش آفرین بوده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر