شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۰۰۴
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسئولان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه جدی‌تر دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه این هفته نماز جمعه اهرم اظهار داشت: مردم فهیم و ولایت مدار تنگستان حضوری گسترده و باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه داشتند و بصیرت و غیرت انقلابی این شهرستان استعمار ستیز و استکبار ستیز را به رخ جهانیان کشیدید.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار دانش آموزان به مناسبت ۱۳ آبان فرمودند این بود که نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. حضرت آقا برای این نظم جدید جهانی خطوطی را مشخص کردند که خط اساسی اول عبارت است از انزوای آمریکا و آمریکا در نظم جدید جهانی «آمریکای منزوی» خواهد بود.

امام جمعه اهرم بیان کرد: در این نظم جدید، آمریکا دیگر جایگاه مهمی ندارد و منزوی است. شکست و اخراج آمریکا یا کسانی که به نیابت از آمریکا می‌جنگیدند چه در ویتنام و عراق و افغانستان و سوریه و دیگر جاها همه و همه نشانه افول و سقوط هیمنه و هژمونی آمریکاست.

وی تاکید کرد: خط اساسی دوم نظم جدید انتقال قدرت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و حتی علمی، از غرب به آسیا است.

پهلو زاده با طرح این سوال که در این دنیای جدید ایران کجا قرار می‌گیرد و جایگاه کشور ما کجا است افزود: حضرت آقا فرمودند ما می‌توانیم در این نظم جدید یک جایگاه برجسته‌ای داشته باشیم. به خاطر اینکه کشور ما خصوصیات برجسته‌ای دارد که خیلی از کشورهای دیگر ندارند.

وی تصریح کرد: امتیاز اول نیروی انسانی است؛ ما نیروی انسانی بسیار خوبی داریم، هوش و استعداد جوان ایرانی از متوسّط هوش و استعداد دنیا بالاتر است و ما امروز داریم برکات هوش و استعداد جوان متولّد دهه ۶۰ و ۷۰ را جلوی چشم خودمان می‌بینیم و ملت ایران برکات متولدین دهه ۸۰ و دهه ۹۰ را هم در آینده خواهند دید.

امام جمعه اهرم افزود: امتیاز دوم در کشور منابع طبیعی و انرژی داریم که تنوع منابع طبیعی در کشور جزو کم‌نظیرترین تنوع‌ها در دنیا است. بنابراین کشور ما، هم از لحاظ نیروی انسانی امتیاز دارد، هم از لحاظ نیروهای طبیعی امتیاز دارد، هم از لحاظ موقعیّت جغرافیایی از همه این چند امتیاز مهم‌تر، منطق حکومتی و تمدنی ما است که همان جمهوری اسلامی است.

پهلوزاده بیان کرد: غرب با تمام توان می‌خواهد از این افول جلوگیری کند تا در نظم جدید جهانی ایران به جایگاه اول آسیا تبدیل نشود اما به حول و قوه الهی به دست توانمند جوانان دهه هشتادی و نودی در گام دوم انقلاب اسلامی این رتبه‌ها کسب خواهد شد.

وی افزود: همانطور که حضرت آقا فرمودند آمریکا ذره ذره آب می‌شود و انقلاب اسلامی روز به روز به قله‌ها نزدیک تر می‌شود.

امام جمعه اهرم تاکید کرد: روز گذشته اعلام شد که در بحث موشکی به برکت خون شهدا، بویژه پدر موشکی ایران اسلامی شهید تهرانی مقدم که امروز سالروز شهادت این شهید است، موشکی ساخته شده که سرعت آن پنج برابر سرعت صوت و بسیار پیشرفته است.

وی افزود: همین‌ها است که دشمنان نمی‌توانند تحمل کند و مجبورند برای مقابله دست به انواع فتنه‌ها بزنند و دنیای جدید با ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دنیای بدون مستکبرین خواهد بود.

وی با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: همانطور که انسان برای غذای جسم تلاش می‌کند باید برای غذای روح هم تلاش کند. از مجموعه‌های کانون پرورش فکری و نهاد کتابخانه ها و مدارس تقاضا می‌کنیم که کودکان و نوجوانان را با کتاب و کتابخوانی آشنا کنند که آینده هر جامعه‌ای به جایگاه علمی و معرفتی آن جامعه بستگی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر