شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۰۱۱
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه گفت: اولین راهکار و نسخه علاج برون رفت از جریانات اخیر در کشور توجه و نگاه به جوانان کشور و استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های آنها است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام احمد خرم آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: امروز نیاز کتاب و کتابخوانی برای همه اقشار است و رهبری معظم انقلاب نیز بر این امر تاکید فروان فرموده‌اند.

امام جمعه موقت گناوه افزود: باید سرانه مطالعه در کشور بالا برود و به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی سوق داده شوند.

وی گفت: اگر جوانان و نوجوانان کشور به سمت کتاب و کتابخوانی علاقمند شوند تحت تأثیر دسیسه‌های دشمنان قرار نمی‌گیرند و از روی احساسات و هیجانات تصمیم گیری نمی‌کنند.

حجت الاسلام خرم آبادی با اشاره به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: رهبری کتاب و کتابخوانی را یک واجب دینی بیان فرموده‌اند پس همه ما در این زمینه وظیفه داریم که از کتاب‌های موجود سطح شهر و کتابخانه ها استفاده کنیم و سرانه مطالعه و شناخت خود را بالا ببریم و تا بتوانیم دشمن را بهتر بشناسیم و در این مسیر گام‌های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید حاج حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران، بیان کرد: در شرایطی که دشمنان در دوران جنگ تحمیلی به کشور ما کمکی نمی‌کردند این شهید بزرگوار با برنامه ریزی کار موشک سازی را در کشور آغاز کرد و امروز کشور ما از موشک‌های ماهواره بر قائم ۱۰۰ رونمایی می‌کند که یک موشک عادی نیست و از زحمات آن شهید بزرگوار امروز به این پیشرفت رسیده‌ایم.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به اینکه این پیشرفت‌ها به سادگی و راحتی به دست نیامده است تصریح کرد: این پیشرفت‌ها باعث شده تا نظام سلطه، کشور و نظام اسلامی ما را تحت فشار قرار دهد و با فریب جوانان مشکلاتی ایجاد کند تا کشور ما نتواند به اینگونه پیشرفت‌ها دست یابد و برای آینده برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به نقش ایران در نظم نوین جهانی گفت: در عرصه انرژی آینده در دست کشورهایی که انرژی داشته باشند و ایران یکی از این کشورها اس، در عرصه نظامی و فن آوری ایران نظم جدیدی ایجاد کرده و نظم جهانی را برهم زده که نمونه بارز آن موشک ماهواره بر قائم ۱۰۰ که علاوه بر ایجاد بازدارندگی در صنعت هوافضا اکنون ایران به عنوان کشوری شناخته می‌شود که توانایی پرتاب ماهواره را دارد و کشورهای کمی در جهان این صنعت را دارا هستند.

نظم نوین جهانی بر پایه مقاومت شکل خواهد گرفت

وی با بیان اینکه سومین نقش ایران در نظم نوین جهانی فروپاشی سلطه غرب است گفت: ایران اسلامی نظام سطه گر و زورگوی غرب را در هم شکسته و از هم پاشیده است و نظم نوین که در آینده جهانی شکل می‌گیرد ظهور قدرت‌های جدیدی است که بر پایه مقاومت شکل گرفته است.

وی گفت: حوزه گفتمانی در نظم نوین جهانی تغییر کرده است و ایران گفتمان جدیدی به نام گفتمان مقاومت در جهان ارائه داده است که باعث شده تا بسیاری از کشورها در برابر خواسته‌های آمریکا ایستادگی کنند.

وی گفت: در برهه کنونی جهان مستعد شکل گیری نظم نوین جهانی است که امید است هر چه زودتر این امر محقق شود.

وی با اشاره به ۲۶ آبان سالروز عملیات آزادسازی بستان و سوسنگرد گفت: در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشورمان در دست دشمن نماند و جوانان و شهدا و رزمندگان حماسه‌هایی آفریدند و امروز نیز جوانان کشور پیرو شهدا و حماسه می‌آفرینند.

ضرورت توجه به جوانان

امام جمعه موقت با اشاره به جریانات اخیر کشور و راه برون رفت از فتنه‌های دشمنان گفت: اولین راه کار و نسخه علاج برون رفت از جریانات اخیر در کشور توجه و نگاه به جوانان کشور و استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌های جوانان است.

وی افزود: جنگ را جوانان مدیریت کردند و امروز نیز این جوانان توانایی مدیریت اقتصاد کشور را دارند و باید بیشتر از توانایی آنها استفاده کرد و همانگونه که در جنگ تحمیلی با تکیه بر جوانان پیروز شدیم و امروز نیز می‌توان با توانایی‌های جوانان کشور در اقتصاد و سایر مسائل کشور پیروز شویم.

وی با بیان اینکه جوانان، موتور پیشران و حرکت کشور هستند و یکی از مهم‌ترین راه‌های سعادت ملی بشمار می‌آیند ادامه داد: باید جوانان و نوجوانان را دریابیم و چرایی ضرورت پرداختن جبهه انقلاب به جوانان باید بررسی شود و بیشتر به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه جوانان این دوران بی نظیر هستند اضافه کرد: تهدیدات فراوان داخلی و خارجی علیه جوانان وجود دارد که باید راهکاری برای این امر داشته باشیم و در این جنگ شناختی به جوانان کمک کنیم.

وی گفت: مسئولیت قطعی جبهه انقلاب در قبال جوانان بسیار مهم است و انقلاب اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشد.

حجت الاسلام خرم آبادی بیان کرد: مواجهه صحیح با مسائل و توجه به اولویت موضوع جوانان، هم ذات پنداری با جوانان، مواجهه با روی گشاده و آغوش باز، اصل جذاب سازی در مسائل دینی، نوآوری و ابتکار و روشنگری برای جوانان از سایر مواردی که باید توجه کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر