جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: غلامعباس ترکی، معاون دادستان کل کشور گفت: نحوه مواجهه دستگاه قضایی با متهمان، رویکرد افتراقی است و با کسانی که به صورت سازمان یافته و مغرضانه وارد میدان اغتشاشات شدند، برخورد بازدارنده‌ای می‌شود اما رویکرد با افراد فریب‌خورده اصلاحی، آموزشی و اقناعی است...
کد خبر: ۱۲۷۰۸۰
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: معاون دادستان کل کشور گفت: نحوه مواجهه دستگاه قضایی با متهمان، رویکرد افتراقی است و با کسانی که به صورت سازمان یافته و مغرضانه وارد میدان اغتشاشات شدند، برخورد بازدارنده‌ای می‌شود اما رویکرد با افراد فریب‌خورده اصلاحی، آموزشی و اقناعی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در گفت وگو با فارس، با بیان آنکه حفظ امنیت و آرامش مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، در خصوص حوادث اخیر اظهار کرد: اگر افرادی در گذشته، به صورت ناآگاهانه و متاثر از فضای رسانه‌ای در ناآرامی‌ها حضور داشتند، اکنون دیگر به واسطه اتفاقات رخ داده و روشن شدن حقایق، حجت بر همگان تمام است و جوانان عزیز مراقبت کنند تحت تأثیر افراد ناآگاه، مغرض و دشمنان قرار نگیرند.

وی با بیان آنکه ناآرامی های رخ داده فرصتی برای افراد سودجو، سارق و خرابکار است، گفت: تامین امنیت و آرامش جامعه که جزو وظایف دستگاه های مسئول است، با همکاری مردم بهتر و مناسب‌تر تأمین می‌شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور ضمن بیان آنکه دستگاه قضایی با آن‌هایی که امنیت مردم را برهم می‌زنند، هیچگونه مسامحه و اغماض نخواهد کرد، تصریح کرد: حفظ امنیت و آرامش جامعه، از مصادیق عمده حقوق عامه است و دستگاه قضایی، مراجع امنیتی و پلیس با اشراف کامل در حال انجام وظیفه خود در این زمینه هستند.

ترکی با بیان آنکه عده‌ای، قبل از روشن شدن حقیقت در رابطه با اتفاقی که نیازمند رسیدگی قضایی بود، به پیش‌داوری و قضاوت زودهنگام پرداختند، اظهار کرد: بعد از گفت وگو با بسیاری از جوانانی که از سر احساسات یا غفلت به جریان ناآرامی‌ها ورود پیدا کرده بودند، حقیقت برای آنان مشخص شد.

وی تاکید کرد: شنیدن حرف های مردم و منتقدان ضمن پیگیری حقوق عمومی، مسئله‌ای است که ریاست محترم قوه قضاییه بر آن تاکید داشتند و نحوه مواجهه دستگاه قضایی با متهمان، رویکرد افتراقی است و با کسانی که به صورت سازمان یافته و مغرضانه وارد میدان اغتشاشات شدند، برخورد بازدارنده‌ای می‌شود اما رویکرد با افراد فریب‌خورده اصلاحی، آموزشی و اقناعی است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با تاکید بر اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، افزود: قطعا در قوانین موجود، ساختارها و فرایند های اداری و نیز عملکردها، ضعف‌ها و نارسایی‌هایی وجود دارد که باید به دنبال رفع اشکالات و خدمت‌رسانی بهتر به مردم باشیم. ارتقا و بهبود مستمر نظام اداری و خدمت‌رسانی و رفع نارسایی‌ها بدون مساعدت و همفکری مردم و نخبگان جامعه امکان پذیر نیست. ما در دادستانی کل کشور آمادگی داریم دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات جوانان، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف را بشنویم و خواسته‌های مردمی را از دستگاه‌های مختلف پیگیری و مطالبه کنیم.

امکان شکایت مردم در خصوص خسارات وارد آمده به اموال آنان

ترکی ضمن بیان آنکه پیگیری قضایی نسبت به شناسایی و مجازات مقصران و مسببان ناآرامی‌های چند روز گذشته ادامه دارد، گفت: اگر در جریان ناآرامی‌های اخیر خسارتی به اموال مردم وارد شده است، می‌توانند شکایت و درخواست خود را به دادسراها اعلام کنند.

وی در رابطه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه خلازیر نیز بیان کرد: عده‌ای افراد سودجو در روزهای گذشته به علت تعلل دستگاه اجرایی و مدیریت شهری با تعرض به اراضی ملی و طبیعی اقدام به ساخت وسازهای غیرمجاز و ناایمن کرده بودند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با بیان آنکه نظارت‌ها و پایش‌ها باید استمرار داشته باشد، افزود: در این خصوص دستورات لازم صادر شد و در ادامه در چند مرحله عمده احداثات غیرمجاز منطقه خلازیر تخریب و وضعیت به حالت سابق بازگشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر