جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۳۲۰
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ۳۵۷ راهبر برای رفع فقر مطلق در استان بوشهر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات صبح سه‌شنبه در نشست بررسی مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: پیوست نگاری فرهنگی، اجتماعی، توسعه اقتصادی و صنعتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و با راه‌اندازی سامانه حامی برای فقرزدایی ۳۵۷ راهبر و ۲ هزار و ۳۴۰ نفر برای رفع فقر مطلق معرفی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح دوشنبه‌های اجتماعی در استان بیان کرد: پویش ادامه راه مولا علی علیه‌السلام برای کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اعزام کاروان تماشاخانه به ۱۰ شهرستان اضافه کرد: طرح توسعه و تحول اجتماع محور و ۲۰۲۰ در ۳۳ محله کم برخوردار استان بوشهر و طرح بیمه رایگان در مناطق کم برخوردار از دیگر برنامه‌ها است.

لزوم تقویت اعتماد عمومی

پورات با اشاره به بررسی چالش‌ها و راهکارهای ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی خاطرنشان کرد: از مهمترین چالش‌های اجتماعی فرهنگی می‌توان به تمایل نداشتن به ازدواج به هنگام، طلاق، بیکاری، اعتیاد و ناامیدی به آینده اشاره کرد.

وی مشکلات اقتصادی، مسئله مسکن، بیکاری جوانان، کاهش ارتباط کلامی و احساسی میان افراد، شکوفا نشدن ظرفیت‌های اشتغال استان، نداشتن مهارت‌های لازم برای جذب در مشاغل صنعتی را عوامل ایجاد کننده چالش‌های یاد شده دانست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌های مختلف، بهبود عوامل عملکردی و فرایند ادارات با تأکید بر سلامت سازمانی، بهینه‌سازی الگو مصرف، غنی‌سازی اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه، تحکیم بنیاد خانواده، ارتقای سلامت جسمانی، روانی، اخلاقی و روحی، بهینه‌سازی سبک زندگی اقشار جامعه و کیفیت بخشی وسایل ارتباط جمعی استان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

توجه به پیوست نگاری فرهنگی اجتماعی

وی بر توجه به پیوست نگاری فرهنگی، اجتماعی، توسعه اقتصادی و صنعتی تأکید کرد و گفت: ارتقای مدیریت شهری، مناطق روستایی و مبارزه با حاشیه‌نشینی و مراکز آسیب‌زا و گسترش مراکز فرهنگی، هنری، ورزشی در شهرها و روستاها باید در دستور کار قرار گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بافت فرهنگی مذهبی استان و پایبندی مردم به آموزه‌های دینی را یک فرصت مهم دانست و خاطر نشان کرد: وجود تأسیسات گردشگری دریایی، اسکله و امکانات شیلات و تأسیسات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای فراهم شدن اشتغال جوانان به‌عنوان فرصت باید در اولویت قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر