شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۳۹۳
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار دیابتی در سال جاری در تنگستان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ماه زر افشون رفیعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: از مجموع ۲ هزار و ۴۲۵ بیمار دیابتی شناسایی شده در تنگستان، ۲ هزار و ۳۱۵ نفر خدمات مربوط به بیماران دیابتی را دریافت کرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان ادامه داد: از این تعداد ۹۵۰ نفر خدمات مورد نیاز خود را از پزشک و هزار و ۳۶۵ نفر خدمات مورد نیاز خود را از مراقبین سلامت و بهورزان دریافت کرده‌اند.

رفیعی اظهار داشت: اضافه‌وزن و چاقی، فشارخون بالا، اختلال چربی خون، فعالیت بدنی ناکافی، مصرف دخانیات و سابقه خانوادگی دیابت از جمله عوامل خطر بروز دیابت هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان بابیان اینکه پرخوری، تکرر ادرار، کاهش وزن، تشنگی فراوان، ضعف و کاهش نیروی جسمی، دیر بهبود یافتن زخم‌ها و عفونت از علائم بیماری دیابت است، تصریح کرد: دیابت ممکن است برای ماه‌ها و یا سال‌ها بدون علامت باشد لذا تنها راه تشخیص سریع بیماری دیابت انجام آزمایش قند خون است.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در تنگستان دارای واحد آزمایشگاه هستند افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به این آزمایشگاه‌ها با انجام این آزمایش، سطح قند خون خود را ارزیابی کرده و در صورت وجود بیماری از آن آگاه شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: همه‌کسانی که به‌عنوان بیمار دیابتی شناسایی می‌شوند به‌صورت ماهیانه توسط بهورزان و مراقبین سلامت و هر سه ماه یک‌بار توسط پزشک معاینه و مراقبت می‌شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به نیاز بیماران دیابتی به دریافت آموزش در رابطه با رژیم غذایی مناسب، ورزش، نحوه مراقبت از پاها و … یادآور شد: کارکنان بهداشت و درمان تنگستان آمادگی کامل برای ارائه آموزش‌های لازم به مراجعه‌کنندگان را دارند.

رفیعی خاطرنشان کرد: تعداد ۲ هزار و ۴۲۵ بیمار دیابتی در شهرستان تنگستان شناسایی شده‌اند که خدمات موردنیاز خود را از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت دریافت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر