پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۴۴۱
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: فرماندار دشتستان گفت: شرایط کنونی کشور شرایط خاصی است و این اهمیت رسانه را بیش از پیش می‌کند؛ جنگ امروز جنگ نظامی نیست؛ جنگ همه جانبه ای است که رسانه به عنوان ابزار پیش رونده آن عمل می‌کند.

آن قدر تولید قدرت کرده و اقتدار ایجاد کرده ایم که جنگ نظامی را متصور نیستیم

به گزارش «فکرشهر»، «احمد بنافی» امروز چهارشنبه ـ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ ـ در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: آن قدر تولید قدرت کرده و اقتدار ایجاد کرده ایم که جنگ نظامی را متصور نیستیم ولی دشمن از سمت رسانه ورود و هجمه ای با رسانه برای پیش بردن اهداف خود ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دو قدرت مقابل همه قرار گرفته اند که یکی راستی و صداقت است و دیگری با دروغ و عدم صداقت پیش می‌رود و با ابزار رسانه واقعیت را کتمان کرده و دروغ پردازی می‌کند.

بنافی افزود: ما در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته ایم و این قدر اوج گرفته ایم که قدرت های جهان نمی‌توانند آن را تحمل کنند و دشمن آمده در بخشی نامرئی سرمایه‌گذاری کرده است.

فرماندار دشتستان با بیان این که «روابط عمومی واقعا مظلوم واقع شده و جنگ رسانه ای دشمن تا پستوهای خانه ها نیز نفوذ کرده است» گفت: هر کس بتواند در میدان رسانه پیشروتر و پیشرفته تر باشد موفق خواهد بود و مسوولین باید کارهای خود را با رسانه پیش ببرند و قدرت واقعی ذهن مردم است.

احمد بنافی تصریح کرد: رسانه می‌تواند عملکردها و دستاوردها را منعکس کند و باید این کار را با سربازان این حوزه که از جمله آن روابط عمومی ها هستند پیش برد و این جنگ نیاز به آموزش دارد.

وی با تاکید بر این که «محتوایی که باید روابط عمومی ها تولید کنند بسیار حائز اهمیت است»، گفت: هنر خبرنویسی، هنر عکاسی و سایر موارد هنرهای روابط عمومی است و شما در حال جهاد اکبر هستید و برای آن باید قوی شوید و شروع به خلاقیت و کارهای نوین کنید.

مسوولین دستگاه های اجرایی باید روابط عمومی را هم رده رییس دفتر و بالاتر در نظر داشته باشند/ روابط عمومی ها مثل سربازان گمنام، بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند اماعملکردشان دیده نمی‌شود

وی ادامه داد: آموزش های لازمی که روابط عمومی فرمانداری برای دستگاه های اجرایی در نظر گرفته است، بسیار مفید خواهند بود و یادگیری و انجام آن کار سختی نیست و به زودی صورت خواهد گرفت.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: مسوولین دستگاه های اجرایی باید روابط عمومی را هم رده رییس دفتر و بالاتر در نظر داشته باشند و نگاه ویژه ای به این واحد کنند و حتما این موضوع را با روسای ادارات مطرح خواهیم کرد.

بنافی افزود: مسائل، رویدادها و مناسبت های مختلفی در شهرستان داریم که روابط عمومی ها می‌توانند با اطلاع رسانی مناسب این مهم را به بهترین شکل پوشش دهند.

وی با بیان این که «روابط عمومی ها مثل سربازان گمنام هستند و بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند اما خود در عملکردها دیده نمی‌شوند» گفت: این افراد در حال ایثار و از خودگذشتگی هستند اما این بدین منظور نباید باشد که رییس دستگاه از آنها تکریم نکند بلکه باید جایگاه آن ها را بدانند چون این افراد واقعیت ها را به مردم منعکس کرده و شادی و نشاط را به مردم منتقل می‌کنند.

وی بیان داشت: باید تمام تلاش خود را برای بازگرداندن جایگاه روابط عمومی به آن انجام و جایگاه آن ها را ارتقا بدهیم و این کار را از خود شروع کرده و ادامه خواهیم داد.

استانداری بوشهر، ایتا و روبیکا را به عنوان اپلیکیشن‌های پیام‌رسان روابط عمومی ها در نظر گرفته است

مسوول روابط عمومی فرمانداری دشتستان گفت: از ابتدای حضورم برنامه داشتم که رویه روابط عمومی دستگاه های اجرایی را با همکاری دوستان تغییر دهیم و در همین راستا تا دهه فجر شش دوره آموزشی برای روابط عمومی ها انجام خواهیم داد.

«سجاد ستوده نیا» افزود: دوره هایی که در نظر گرفته ایم شامل خبرنویسی، عکاسی، فن بیان و... است تا زمینه های مختلف و کاملی را در بر گیرد.

وی ادامه داد: طی نامه ای از طرف استانداری برنامه ایتا و روبیکا به عنوان اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی در نظر گرفته شده است که روابط عمومی ها می‌توانند با نصب آن از خبرها و نامه های اداری اطلاع پیدا کنند.

ستوده نیا بیان داشت: فرماندار احترام زیادی برای روابط عمومی قائل هستند و جایگاه ویژه ای برای آن در نظر دارند اما برخی از روسای ادارات از این دیدگاه برخوردار نیستند و جا دارد آقای فرماندار این دید را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: در ادارات شهرستان دشتستان کارهای زیادی صورت می‌گیرد که بعضاً از همه شهرهای استان بیشتر است اما متاسفانه اطلاع رسانی خوب و دقیقی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش «فکرشهر»، جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان دشتستان در محل فرماندار دشتستان با حضور اصحاب رسانه و مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر