جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۶۴۸
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: امام جمعه گناوه با بیان اینکه وظیفه مسئولان حضور در بین مردم، شنیدن خواسته‌ها و رسیدگی به مطالبات آنها است گفت: فاصله گرفتن اعضا از شورای شهر و عدم شرکت در جلسات خلاف وعده‌ها است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبد الهادی رکنی حسینی صبح یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان گناوه با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیجیان همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و در تمام عرصه‌ها و صحنه‌های انقلاب هر جا که نیاز به آنها است، حضوری استثنایی و درخشان و برجسته داشته و دارند.

امام جمعه گناوه افزود: نیروهای جان بر کف بسیج در دوران دفاع مقدس در کنار سایر نیروهای نظامی ارتش و سپاه و سایر اقشار در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و با اخلاص و توکل بر خدا از این آب و خاک دفاع و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و خون آنها به پای شجره طیبه انقلاب ریخته شد.

وی گفت: امروز نیز بسیج به عنوان مدافع حریم ولایت و ارزش‌های انقلاب است و بسیاری از این بسیجیان در حوادث تلخ دو ماه اخیر توسط اغتشاشگران داعشی به شهادت رسیدند.

رأفت اسلامی در برخورد با افراد فریب خورده

وی با تقدیر از تلاش‌های مدافعان امنیت و ارزش‌های انقلاب و نظام گفت: نظام اسلامی در این روزها با رأفت و رحمت با افرادی تحت تأثیر القائات دشمن و جوانان فریب خورده و کسانی که هیجان زده وارد اغتشاشات و کف خیابان شدند برخورد کرده و با آنها مماشات کرده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه دشمنان جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب آغاز کرده‌اند، گفت: در برهه کنونی دشمن یک جنگ سایبری و اقتصادی و رسانه‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری جنگی ترکیبی یا اصطلاحاً جنگ موزائیکی و کف خیابانی علیه نظام اسلامی را آغاز کرده است و به دنبال ناامیدی مردم نسبت به آینده نظام و انقلاب است اما نظام اسلامی با اقتدار و صلابت هر چه تمام تر به مسیر خود ادامه می‌دهد و این موج سواری دشمنان نمی‌تواند ملت را نسبت به انقلاب مأیوس و ناامید کند.

ملت ایران همواره پشتیبان ولایت و نظام

امام جمعه گناوه بیان کرد: ملت ایران همواره و در طول ۴۳ سال انقلاب هر جا احساس کرد که نظام اسلامی به حمایت و صیانت نیاز دارد با بصیرت وارد میدان شده و حمایت خود را از ولایت و ارزش‌های انقلاب اعلام کرده است و با بصیرت کامل و تبعیت از مقام ولایت تمام توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده و خواهند کرد.

وی گفت: اگر می‌بینیم عده‌ای فریب خورده با تعدادی معدود وارد کف خیابان می‌شوند به دلایلی از جمله انجام حرکات نمایشی برای اخذ پناهندگی در کشورهای اروپایی، عقده گشایی، عناد با روحانیت، عدم اعتقاد به دین و دنبال رسیدن به اهداف خود بودن و قسمتی نیز مشکلات اقتصادی که دشمنان برای نظام اسلامی ایجاد کرده‌اند از مهمترین علل این اتفاقات است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان به خیال خام خود تصور کرده‌اند با به شهادت رساندن مدافعان امنیت ما عقب نشینی خواهیم کرد گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی ثابت کرده‌ایم که از ولایت، نظام و انقلاب دست بردار نیستیم حتی اگر جان خود را در این راه تقدیم کنیم که باز هم در این روزها نیروهای بسیج و سپاه و مدافعان امنیت جان خود را فدا کرده‌اند.

امنیت خط قرمز نظام اسلامی

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه امنیت کشور خط قرمز ما است بیان کرد: از خواسته‌های جدی مردم برخورد قاطع با کسانی که به دنبال اختلال در نظم و امنیت جامعه هستند و قطعاً و هرکس بخواهد این خط قرمز را مورد تهاجم و خدشه قرار دهد بر اساس قانون برخورد شده و به سزای اعمال خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه علیرغم تبلیغات و موج سواری دشمنان و معاندین و رسانه‌های ملت ایران هیچ گاه با آنها همراهی نکرده‌اند گفت: مردم با هوشیاری و بصیرت کامل توانسته‌اند بار دیگر نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وظیفه مسئولان رسیدگی به خواسته‌های مردم

وی بیان کرد: امروز وظیفه همه مسئولان حضور در میان مردم و شنیدن حرف‌ها و خواسته‌ها و جامه عمل پوشاندن به مطالبات آنها است و اگر هم نمی‌توان کاری انجام داد باید با اخلاق و رفتار و منش عاقلانه و تکریم ارباب رجوع با مردم برخورد کرد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال جدا کردن مردم از نظام و حاکمیت است گفت: این اغتشاشات نباید باعث شود که از وظیفه اصلی خود که فلسفه نظام اسلامی یعنی خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها دلسرد و غافل شویم.

وی گفت: امروز هر کسی بخواهد برای مردم ایجاد مشکل کند و در انجام وظیفه خود سهل انگاری و نسبت به مطالبات مردم بی اعتنایی کند در خط دشمن حرکت کرده است.

فاصله‬ گرفتن از جلسات شورا خلاف وعده‌ها است

وی با بیان اینکه اعضای شورا اسلامی شهر گناوه نماینده مردم هستند و نباید هر کدام حرف جداگانه ای بزند گفت: شما نماینده مردم هستید و وظیفه دارید جوابگو و پاسخگوی مطالبات مردم بوده و در جلسات شورای شهر حضور یابید.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه اعضای شورا که در روز اول به مردم قول داده‌اند که به مشکلات آنها رسیدگی و رفع کنند گفت: فاصله گرفتن اعضا از شورای شهر و عدم شرکت در جلسات خلاف این قول‌ها و وعده‌ها است و به معنای آن است که در وعده‌ها خود صادق نبوده‌اند.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: اگر کسی با عضوی از شورا مشکلی دارد، معنا ندارد هر کس به سمتی رفته و حرف خود را بزند و در جلسات حضور پیدا نکنید و برای اثبات صداقت خود باید در جلسات شورا حضور پیدا کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه در شرایطی که دشمن درصدد نامیدی مردم است این حرکات به یاس و ناامیدی‌ها کمک می‌کند، گفت: قطعاً اگر کسانی بخواهند حرکت غیر مردمی که به نفع و مصلحت مردم نیست انجام دهند در خط دشمن قرار دارند و در این جهت حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز حل مشکل مردم و امیدوار کردن آنها به آینده نظام اسلامی وظیفه همه مسئولان است گفت: مردم نیز مانند همیشه در کنار مسئولان هستند و اگر برخی تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار می‌گیرند این طور نیست که نسبت به انقلاب بی تفاوت است بلکه همواره در کنار انقلاب بوده و هستند. و حرکت‌ها و کارهای ما نباید شاد کننده دشمنان باشد بلکه باید دشمنان را مأیوس و ناامید کند.

وی با بیان اینکه همه باید کمک کنیم و و به فکر ما مردم باشیم گفت: ۶ هزار میلیارد تومان معادل ۶ سال بودجه استان ما بابت آلایندگی برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است، اگر کسی کم کاری کند و یا کسی اعتنایی به خواسته‌های مردم نکند، قطعاً مطابق با خواسته‌ی دشمن خواهد بود.

وی گفت: همه باید کمک کنند و باید هوشیار باشیم تا در زمین دشمن بازی نکنیم و در گره گشایی از مشکلات مردم و آگاه کردن مردم تلاش کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر