سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۷۹۳
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به صدور ۲۷ اخطاریه بهداشتی برای واحدهای غذایی متخلف در تنگستان گفت: هشت واحد مواد غذایی نیز به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، ماه زرافشون رفیعی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ۴۸ ساندویچی در تنگستان فعالیت می‌کنند که در سال جاری به دلایل مختلف ۲۷ اخطاریه بهداشتی را دریافت کرده‌اند و ۸ واحد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان افزود: یک ساندویچی که با دریافت سه بار اخطاریه بهداشتی همچنان موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کرد با طی مراحل قانونی پلمب شد.

وی گفت: بازدید از صنوف عرضه مواد غذایی که به‌عنوان صنف‌های حساس شناخته می‌شوند، به‌صورت سرزده و مستمر انجام می‌شود که تا پایان آبان ماه سال جاری ۱۵۳ بازدید از این صنوف صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط نگهداری مواد غذایی و نحوه عرضه آن به مردم در ساندویچی‌ها بیان داشت: شرایط و محل نگهداری مواد غذایی ارتباط مستقیمی در سلامت ماده غذایی دارد که متأسفانه بعضی از این مراکز با رعایت نکردن این اصول و نگهداری مواد غذایی در دمای نامناسب، احتمال فسادپذیری مواد غذایی را بالا و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

رفیعی سلامت مردم را خط قرمز شبکه بهداشت و درمان تنگستان خواند و افزود: به‌هیچ‌عنوان منافع شخصی افراد را به منافع عمومی ترجیح نخواهیم داد و عکس‌العمل بهداشت و درمان در مواجهه با این موارد قاطع و مبتنی بر قانون خواهد بود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان ضمن درخواست از مردم جهت تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، تصریح کرد: عدم رعایت بهداشت محیط و بهداشت فردی، عدم دریافت کارت تندرستی که با سلامت شخص ارتباط مستقیم دارد و عدم نگهداری مواد غذایی در شرایط مناسب، از جمله تخلفات این واحد صنفی بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر