پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۸۶۴
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرگفت: قصه گوهای بوشهری در مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی درخشیدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سمیه رسولی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طی رقابت سه روزه قصه گویانی از استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس، در گروه‌های «نوجوانان»، «بزرگسالان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی، آیینی- سنتی و زبان اشاره برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با اشاره به انتخاب ۵ قصه گوی بوشهری جز برگزیدگان منطقه سه کشور اظهار داشت: با اعلام هیأت داوران، ساجده جعفری با قصه «پادشاه هفت دختران» در بخش ملی برگزیده گروه نوجوانان و علی سینا جوکاری با قصه «جعفر شانسی» عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کردند.

وی ادامه داد: رضوان فتاح با قصه «سرو و سندلیق» در بخش ملی گروه بزرگسالان، عنوان سوم و فرح راود شیری را با قصه «دی زنگرو» در بخش ملی گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، به عنوان شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: مژگان صفری با قصه «زال و رودابه» نیز در بخش آیینی- سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال رتبه دوم را از آن خود کرد.

رسولی اظهار داشت: مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه سه کشور با حضور ۶۷ قصه‌گو به میزبانی استان خوزستان به رقابت با یکدیگر پرداختند و در نهایت ۱۲ قصه‌گو به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر