جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۹۶۸
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: از محل مصوبات نخستین سفر سال گذشته ریاست جمهوری به شهرستان تنگستان، ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات جهت اصلاح و تغذیه به باغات تنگستان تخصیص داده شد.

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهمترین اقدامات در جهت توسعه و حفاظت بخش کشاورزی، اصلاح مستمر الگوی کشت است.

وی افزود: با توجه به کمبود آب و لزوم استفاده بهینه از منابع موجود، اولویت کشت متناسب با محصولات اساسی با استفاده از تکنولوژی های نوین و تغذیه و بازسازی زمین در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: یکی از مهمترین ابزارها برای تشویق کشاورزان و باغداران برای اصلاح کشت و طرح جایگزینی نخیلات کم بهره به نخیلات پر ثمر و اقتصادمحور، تعیین قیمت خرید تضمینی است که وزارت جهاد کشاورزی برنامه های خوبی در این زمینه در دست اجرا دارد.

لطفی عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده، 45 میلیارد ریال تسهیلات مناسب از محل اعتبارات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به شهرستان تنگستان اختصاص داده شده که این تسهیلات با باز پرداخت ۴ ساله، یک سال تنفس و کارمزد ۸ درصد پرداخت و قریب به ۲۰۰ کشاورز از آن بهره مند می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر