جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۰۲۵
جمعه ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: امروز مهمترین رکن و شاخصه اثبات ایران دوستی به تعبیر فرمایش رهبری، پرهیز از امید سوزی و یاس آفرینی در جامعه است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار جمعی از مردم اصفهان با رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: در این دیدار رهبر انقلاب نکات بسیار کاربردی و ارزشمند به خصوص پیرامون مردم اصفهان یادآوری و این شهر را شهر ایمان، هنرو جهاد توصیف فرمودند.

امام جمعه گناوه افزود: نکته‌ای که مقام معظم رهبری بارها و در دیدارهای مختلف همواره بر آن تاکید فراوان دارند تلاش همه مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه آنچه امروز مردم را رنج می‌دهد و تحت فشار هستند موضوع اقتصادی و گرانی‌ها است، گفت: مردم ایران اسلامی همواره هر کجا احساس کردند که به حمایت و دفاع از ارزش‌ها انقلاب نیاز است حضور پررنگ و ارزشمند در میدان داشته‌اند و علیرغم مشکلات اقتصادی و گرانی اما همواره پای انقلاب بوده‌اند.

وی گفت: بخشی از این گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی مربوط به دشمنان و تحریم‌های و جنگ اقتصادی که دشمن بیش از چهار دهه است علیه این ملت آغاز کرده است و در برهه کنونی نیز این فشارها وجود دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان داروهایی که نیاز بیماران صعب العلاج دارند را تحریم می‌کنند در حالی که در بوق و کرنا ادعای حقوق بشری سر می‌دهند و قطعنامه‌هایی علیه مردم و نظام اسلامی تحت عنوان حمایت از مردم صادر می‌کنند در حالی که خود آنها داروهای بیماران را تحریم می‌کنند و دروغگویی بیش نیستند و ماهیت آنها برای همه مردم جهان روشن و آشکار شده که به دنبال اهداف و منافع خود هستند.

امام جمعه گناوه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون جنگ ترکیبی دشمن علیه کشور ما یادآور شد: معنای جنگ ترکیبی این است که دشمن به دنبال آن است که به یک کشور حمله کند و از منابع یک کشور به نفع خود استفاده کنند.

وی گفت: اگر چه دولت در تلاش برای حل مشکلات اقتصادی است، اما باز هم به تلاش بیشتر برای رفع مشکلات با استفاده از نظر کارشناسان، اقتصاددانان و کسانی که می‌توانند به حل این مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری مردم کمک کنند، نیاز است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیکاری یکی دیگر از مشکلات و معضلات جامعه و خانواده‌ها است خاطرنشان کرد: همه باید برای حل مشکلات کمک کرد و اجازه سو استفاده به دشمنان ندهیم.

امام جمعه گناوه با بیان در حوادث اخیر برخورد با افراد فریب خورده و کسانی که در اغتشاشات به جنایت و قتل و ناآرامی اقدام کرده‌اند متفاوت خواهد بود گفت: در جریان اغتشاشات، عده‌ای که به اموال مردم خسارت زدند و بسیجیان و نیروهای انتظامی را به شهادت رساند قوه قضائیه برخورد خواهد کرد و درخواست مردم هم همین است که با این افراد با قاطعیت برخورد شود.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری فقط قوه قضائیه می‌تواند این افراد را مجازات کند و هیچکس حق مجازات خودسرانه این افراد را ندارد.

وی بیان کرد: امروز مهمترین رکن و شاخصه اثبات دوستی با ایران و ایران دوستی به تعبیر فرمایش رهبری، پرهیز از امید سوزی و یاس آفرینی است.

وی ادامه داد: کمک به آینده انقلاب، ترویج روحیه کار، تلاش در حل مشکلات اقتصادی و گره گشایی مردم بخصوص در ادارات در این برهه که دشمن به دنبال موج سواری است بسیار مهم و اهمیت دارد.

وی ادامه داد: دشمن با راه اندازی جنگ ترکیبی به دنبال متزلزل کردن ارکان نظام و القای ناامیدی و یاس و سیاه نمایی است که همه ما باید با تلاش و حرکت بیشتر به پیشرفت کشور و امید به جامعه بیش از همیشه تلاش کنیم و جامعه را به پیش ببریم.

امام جمعه گناوه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان در ۵ آذر سال ۵۸ بیان کرد: بسیجیان هر کجا احساس خطر برای ملت و انقلاب کردند در میدان حضور یافتند و در همه عرصه‌ها جانانه ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج و بسیجی مرهون زحمات امام راحل است گفت: این تفکر ناب که از ائمه اطهار (ع) نشات گرفته، توانسته موجب پیشرفت و ترقی ملت شود و امروز به این نیروها افتخار می‌کنیم.

وی گفت: بسیج دارای شاخصه‌های فراوان است که اخلاص، خدامحوری، حضور در میدان‌های سخت از مهمترین این شاخصه‌های بسیج است.

امام جمعه گناوه با تبریک ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش گفت: این نیروهای جان بر کف در ۸ سال دفاع مقدس به خوبی درخشیدند و امروز هم به عنوان حافظان کشور هستند.

امام جمعه گناوه با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب اسوه صبر و مقاومت، بصیرت و شهامت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر