پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۱۷۸
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

فکرشهر: امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بوشهر تنها استانی است که سند جامع توسعه دانش بنیان آن در شورای عالی انقلاب اسلامی به تصویب رسیده و الگویی برای پیشرفت ایران شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در اجلاسیه مجمع بسیج استان بوشهر بیان کرد: این سند اکنون باید از سوی رهبر معظم انقلاب امضا شود و تعریف پروژه ها و تخصیص اعتبارات در برنامه‌های هفتم، هشتم و نهم توسعه خواهد بود.

وی افزود: اجرای این سند هم با بسیجی خلاق و مبتکر و تفکر بسیجی است و در هر شهرستان ۲۰۰ نفر جوان برای کارهای بصیرتی و فرهنگی شناسایی می‌شوند؛ بوشهر باید در این زمینه الگوی جوان، دانشی، فرهنگی و ولایی کشور باشد و این ظرفیت را هم دارد.

صفایی بوشهری گفت: آمریکا از قدرت نرم ایران در حوزه فرهنگ ،تفکر و نوع حکمرانی ایران و توسعه ملی و فراملی این اندیشه به طور وحشتناکی دچار ترس است.

امام جمعه بوشهرافزود: امروز آمریکا چین را به عنوان رقیب اقتصادی و روسیه را رقیب تسلیحاتی سته‌ای خود تلقی می‌کند و و ایران را در عرصه توسعه و تمدن آفرینی و تاثیرگذاری اندیشه یکی از مهمترین موانع نظم نوین جهانی مورد قبول خود می‌داند.

وی ادامه داد: آمریکا معتقد است که چین در حوزه اقتصاد قابلیت مهار دارد و روسیه در زمینه مدیریت تسلیحات هسته‌ای قابل کنترل است اما از اندیشه و نوع حکمرانی ایرانی در هراس است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: نظم نوین آینده جهان مبتنی بر جنگ مدیریت ادراکات است هر کشوری که توانست در این زمینه موفق باشد پیروز شده و در غیر این صورت شکست می‌خورد.

وی افزود: نیروی انسان نقش اساسی را در آینده جهان ایفا می‌کند و انسان محصول فکر خود است؛ آمریکا در این اندیشه است تا فکرها را مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اذعان کرد: طراحان اصلی پنتاگون و طراحان پنهان کاخ سفید می‌دانند که ایران قدرتی است که در مهندسی آینده نظم نوین در صف اول است.

وی تاکید کرد: ایران خط اول مقاومت اندیشه‌ای جهان است و یکی از مولفه های قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، نگاه و فرهنگ بسیجی است که در دفاع مقدس اثرگذار بود و در عرصه‌های سرنوشت‌ساز و بحران آفرین مانند سیل، زلزله، درمان ، محرومیت زدایی و امنیت کشور نجات بخش بوده است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: در نظم نوین جهانی این تفکر بسیجی الان یک مساله جدی است که آمریکا و غرب به دنبال نفی آن و ایران و خط مقاومت به دنبال اثبات آن هستند؛ اگر امروز طرح خاورمیانه جدید اجرا نمی‌شود، داعش به پیروزی نمی‌رسد، سلطه آمریکا در عراق شکل نمی گیرد و کودتاهای سخت و نرم علیه نظام ایران اثرگذار نیست به ترتیب بخاطر تفکر بسیجی حزب الله، نیروهای مردمی سوریه، فعالیت حشد الشعبی عراق و اندیشه بسیجی مردم ایران است.

وی عنوان کرد: بسیج منظومه سلامت فکری، میدان رشد و تمدن آفرینی برای ایران و تاثیرگذاری در نظم نوین جهانی است، ابعاد مختلفی دارد و این نیرو در ایران آمده است تا خود را هزینه اسلام و ایران کند نه اینکه مانند برخی سیاسیون اسلام و ایران را هزینه خود کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مهمترین جغرافیای رشد تولید ناخالصی ملی در جهان اقتصاد کرانه است و استان بوشهر با ۷۰۷ کیلومتر کرانه داریم و فراساحل آماده ، ظرفیت‌های آمایشی بالایی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر