پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۲۳۸
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: امام جمعه دیلم گفت: تولید محتواهای فرهنگی و هنری و آموزش های متفاوت نقش کاربردی در ارتقای سطح آگاهی و دانش نوجوانان در برابر راه‌اندازی تبلیغات مسموم رسانه‌های بیگانه در برهه کنونی و حراست و حفاظت از ارزش های انقلاب دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود اسدی روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: بخشی از اتفاقات اخیر در کشور ناشی از آگاهی و شناخت کافی نداشتن از نوجوانان و جوانان است و ضرورت دارد در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و پرورشی گام‌های جدی‌تری برداشته شود و با تعامل و همکاری بیشتر و برنامه ریزی مطلوب تر، اهمیت و توجه بیشتری نسبت به آینده داشته باشیم.

وی اظهار کرد: نشست‌های شورای فرهنگ عمومی بسیار مهم و اثربخش و حلقه اتصال دستگاه‌های فرهنگی برای نشست و گفت و گو برای مشکلات ایجاد شده در جامعه است.

اسدی، نقش خانواده را به عنوان ارکان اصلی در تربیت و پرورش جوانان و نوجوانان مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش با همکاری خانواده ها با توجه به زیرساخت هایی که در اختیار دارد می تواند با همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی نقش موثری در ارتقای سطح دانش و آگاهی در جامعه بویژه بین نسل آینده ایفا کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیلم ادامه داد: با توجه به تهاجم های فرهنگی و جنگ تبلیغاتی و ترکیبی دشمنان، همگان باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین نسبت به نسل جوان و نوجوان در زمینه های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی با فعالیت های مختلف کارشناسی شده اقدام کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور خانواده‌ها و در کنار دانش آموزان در مدارس و استفاده از مبلغان برجسته و افراد باتجربه برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه می‌تواند مثمر واقع شود.

امام جمعه دیلم افزود: موضوع هویتی بصورت بومی فرهنگ هر شهرستان مورد بحث و گفت و گو باشد و برای شکل گیری و نهادینه کردن آن و آموزش دائمی با تمام ظرفیت هایی که وجود دارد بهره گرفته شود.

فرماندار دیلم بر آگاهی و بصیرت بیشتر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: همکاری خانواده‌ها با توجه به مسئولیت پذیری بیشتر و ارتقای سطح مراکز آموزشی در جامعه می تواند آسیب ها و خطرات پیش رو را کاهش دهد.

ناصر کشاورزی افزود: فضای مجازی برای جوانان و نوجوانان مسموم است که باید بخوبی مدیریت شود و در صورت عدم آگاهی و دانش آنها در این زمینه، بطور قطع تاثیرات نامطلوبی بر آینده سازان مملکت به وجود خواهد آورد.

وی بیان کرد: ارتقای سطح دانش و آگاهی خانواده ها از فضای مجازی و نحوه استفاده مطلوب از آن می تواند کمترین آسیب اجتماعی را به همراه داشته باشد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی دیلم ضمن تشریح موضوع جلسه در مورد اتفاقات اخیر با محوریت بحران های هویتی و شناختی نوجوانان، منابع اخبار و تحلیلی در جامعه و خلاهای فرهنگی، عدم وجود رسانه مطلوب گفت: شکل گیری هویت از مهمترین ارکان زندگی هر فردی به شمار می‌رود.

زهره محنایی افزود: نوجوانی از دوران زندگی هر فردی است که عوامل بسیاری از جمله اجتماعی، خانواده و تفاوت های جنسیتی در شکل گیری هویت تاثیر گذار هستند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه هویت خانوادگی در جایگاه افراد در خانواده و کیفیت ارتباط در جامعه نقشی مهم در شکل گیری هویت نوجوانان و جوانان دارد، روشی که خانواده ها در مورد تربیت و روش های تربیتی در پیش می گیرند، می‌تواند تاثیرگذاری زیادی برای هویت افراد ایجاد کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم با اشاره به اینکه آسیب های شکل گرفته در جامعه ناشی از عدم شکل گیری هویت نوجوانان در خانواده است، گفت: خانواده به عنوان مهم ترین پایگاه رشد فکری و اجتماعی، می‌تواند بیشترین اثر بخشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایجاد کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر