پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۳۸۵
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:درهشت ماه گذشته یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مصطفی خاکسار قهرودی روز چهارشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان بوشهر افزود: این میزان جذب زکات که به صورت نقد و غیر نقد جمع آوری شده است نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: جذب این میزان زکات در مدت یاد شده نشان می‌دهد تاکنون بیش از تکلیف پیش بینی شده زکات جمع آوری شده است.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه همه مبلغ زکات جمع آوری شده در راستای خدمت، کمک و رفع نیاز مردم هزینه می‌شود؛ اظهارداشت: ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده هزینه محرومان و مابقی آن نیز در امور زیربنایی و عام‌المنفعه مناطق محروم صرف می‌شود.

وی بااشاره به ضرورت تاکید به جایگاه، نقش زکات و اعتقادی که نسبت به این موضوع در جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد گفت: جمع آوری این میزان زکات بیانگر ترویج خوب فرهنگ این فریضه دینی در کشور است.

خاکسار قهرودی اضافه کرد: امروز اگر دشمن بازی سوخته‌ای را به اسم حداقل‌های دینی مطرح می‌کند می‌خواهد جامعیت دینی و باور مردم را نسبت به مسائل دینی کم رنگ کند.

قائم مقام کمیته امداد یادآورشد: جامعه‌ای می‌تواند انسان مسلمان و متدین را به سوی هدایت و تکامل مادی و معنوی پیش ببرد که در قالب جامعیت دینی مدیریت شود.

خاکسار قهرودی گفت: دین به عنوان یک مجموعه و منظومه اگر همه احکام آن در کنار هم توانستند نقش آفرینی کنند ما می توانیم در مسیر تکامل و انسان کامل شدن گام برداریم.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ساز و کار و شکل جمع آموری و هزینه کرد زکات بعد از شکل گیری قانون زکات در قالب شورای ۱۱ نفری شکل گرفته که برای ترویج و تحقق و مصرف زکات برنامه ریزی داشته باشد.

خاکسارقهرودی تاکید کرد: همچنین نحوه مصرف زکات نیز باید در جامعه اسلامی به گوش مردم رسانده شود.

دشمن دین را هدف قرار داده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: امروز دشمن به طور دقیق بر معیارهای دینی تمرکز یافته است و به صورت مستقیم دین را هدف قرار داده و تلاش دارد تا تمرکز ما را در این حوزه از بین ببرد.

اکبر پورات اظهارداشت: امروز دشمن به این باور رسیده است که ایران اسلامی منافع و رویکرد های مستکبرانه و جاه طلبانه طراحی شده در اتاق های فکر های آلوده به خطر می اندازد و دشمن می داند در منطق اسلام شکست معنایی ندارد و پیروز وعده الهی است و این خرده حرکت ها و برنامه ریزی ها نشانگر استیصال دشمن و درماندگی او از این حقیقت واضح و علنی است.

وی بیان کرد: ما باید برنامه ریزی صحیح،دقیق و هوشمندی در مقابل سیاست دشمن بویژه در این جنگ ترکیبی اخیر داشته باشیم و ضروریست که با تبیین مستمر شبهات پیوسته دشمن را در خصوص احکام الهی و نظام اسلامی مرتفع سازیم.

وی افزود: امروز این جوانان و نوجوانای که دشمن در یک خطای واضح محاسباتی برای پیاده سازی برنانه های خود به آن ها دل بسته است فرزندان همانانی هستند که آنها را مفتضحانه در صحنه های مختلف نبرد شکست داده و به دریا ریخته اند.

پورات یادآورشد: به فضل الهی این امت اسلامی و مردم شیعه مسلمان در راه پیشرفت، قوی شدن، اجرای احکام الهی، نابودی جبهه کفر و جهالت عزتمندانه پیش می‌رود و فتنه‌های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی می‌کند.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: در این راه ما همه باید به هم کمک کنیم و ما در مجموعه دولت مردمی ایران قوی مستمرا در دفاع دین ، مردم و آرمان های امام و شهدا مستحکم و استوار خواهیم ایستاد و برای تحقق آن با اقدام جهادی پیش خواهیم رفت.

پورات افزود: برداشتن قدم های مشابه برای تبیین،تبلیغ و اجرای دستورات الهی بویژه زکات به عنوان یک فریضه‌ مهم که پیوسته در قرآن در کنار نماز از آن یاد شده است در جامعه ضروری است و ما مسولان این نظام می بایست متعهد حاکم ساختن ارزش های الهی در سطح جامعه باشیم.

به گفته پورات همه ما می بایست در جهت گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه ای داشته باشیم و در این راستا شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه و همچنین رسانه‌ها نقش جدی دارند.

وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات بخش عمده ای از مشکلات را برای حل مشکلات نیازمندان و ریشه کن کردن فقر حل می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر