پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۴۰۹
چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: چهاردهمین جشنواره نخستین واژه "آب" با هدف نقش آفرینی موثر دانش آموزان برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه، در مدارس این استان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، ابوالحسن عالی روز چهارشنبه در آئین گشایش جشنواره نخستین واژه "آب" ویژه مدارس شهر جدید عالیشهر (شهرستان بوشهر) که با نواختن زنگ آب همراه شد، افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی باید با صرفه جویی در مصرف آب برای حفاظت از ذخائر آبی تلاش کنند.

وی بیان کرد: باتوجه به کاهش منابع آبی و خشکسالی باید دانش آموزان با ترویج فرهنگ مصرف بهینه برای پایداری بیشتری آن تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر ضرورت مراقبت همگان از آب گفت: در هنگام اتفاقات مربوط به شبکه آب دانش آموزان باید خانواده ها را از خدمات سامانه تلفنی ۱۲۲ برای ترمیم شبکه و جلوگیری از هدررفت آب آگاه کنند.

وی افزود: یکی از راه های شکرگزاری از نعمت آب مصرف بهینه و پرهیز از اسراف این مایع حیاتی است .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود از همکاری شورای شهر، شهرداری، شرکت عمران و پایگاه های مقاومت عالیشهر و همچنین آموزش و پرورش شهرستان بوشهر برای مشارکت در برگزاری جشنواره نخستین واژه "آب" قدردانی کرد.

امام جمعه شهر جدید عالیشهر نیز گفت: آب یکی از معجزات خداوند است و هر موجود زنده ای، زندگی خود را مدیون آب است.

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد افزود: بین ۴۵ تا ۷۵ درصد بدن انسان از آب تشکیل شده و به هر میزان که سن انسان کمتر باشد آب بیشتری در بدنش وجود دارد.

وی ادامه داد: هدر دادن آب حرام و به منزله گناه کبیره بوده و حتی برای وضو و غسل نیز مصرف میزان مشخصی از آب تعیین شده که باید همگان به رعایت آن توجه کافی داشته باشند.

در این آیین دانش آموزان با دریافت کارت آب به عنوان حامیان آب در استان بوشهر معرفی شدند

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر