جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۴۵۲
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: جلسه توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی با هدف ارتقاء شاخص های زندگی توانخواهان دارای معلولیت ساکن روستاها در محل بخشداری شبانکاره برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، این جلسه به ریاست ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره و با حضور جعفر کمالی رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان و با شرکت نماینده تشکل های غیردولتی تحت نظارت بهزیستی و همچنین دهیاران و شوراهای بخش شبانکاره در محل سالن جلسات بخشداری برگزار شد.

بخشدار شبانکاره اظهار داشت: معلولین همانند سایر شهروندان عادی جامعه از پتانسیل و توانایی های زیادی برخوردار هستند پس باید در خصوص الگو سازی، افزایش انگیزه و ارتقاء سطح کمی و کیفی شاخص‌های حضور آن ها در اجتماع تلاش و همت بیشتری صورت پذیرد. 

 ابراهیم حسینی با بیان اینکه باید بستر، زیرساخت ها و زمینه های ایجاد اشتغال و کارآفرینی توانمندسازی، استقلال افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها فراهم شود گفت: برای تحقق این مهم، بهزیستی با همکاری دهیاران می توانند با توجه به ظرفیت‌ها، منابع و امکانات موجود خدمات درخور و شایسته ای به افراد دارای معلولیت ارائه کند.

وی بر التزام اجرای مناسب سازی اماکن عمومی ویژه معلولین و سالمندان قبل از عقد قرارداد تاکید کرد و آماده سازی فضاهای بدون مانع برای این قشر را خواستار شد. 

جعفر کمالی رییس بهزیستی شهرستان دشتستان اذعان داشت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین رسالت و ماموریت های سازمان بهزیستی ارائه خدمات به معلولینی است که در سطح روستاها با کمترین امکانات امرار معاش می کنند.

وی در ادامه گزارش عملکرد و اقدامات به عمل آمده در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی روستاهای بخش را از دهیاران جویا و ضمن تشکر خواستار مساعدت های بیشتر در این زمینه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر