جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۸۴۷۲
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: با تهاتری که بین نیروگاه ها و پالایشگاه نفت در حال انجام است کم کم به سمت گازسوز کردن آنها و استفاده نکردن از سوخت مازوت در حال حرکت هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، علی سلاجقه در جمع خبرنگاران لرستان با اشاره به سوخت مازوت اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران یک کشور با منابع فسیلی و داشته های خوب در جهان محسوب می شود، استفاده از سوخت های فسیلی مدنظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه مازوت یکی از فرآورده هایی است که انباشتش در کشور خیلی زیاد است، افزود: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم قرار دارد این سوخت کمتر صادرات می شود.

سلاجقه با اشاره به اینکه نیروگاه های ما پایه گازسوز هستند، عنوان کرد: در شرایطی هستیم که سوخت در کشور ما ارزان قیمت است و مردم در مصرف آن رعایت نمی‌کنند و در فصول سرد مصرف سوخت نیز در کشور افزایش پیدا می کند و در مناطق سردسیری مثل لرستان لازم است که از سوخت کمکی استفاده شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه درخصوص سوخت کمکی نسبت به سال‌های قبل در وضعیت بهتری قرار داریم، افزود: تا حدود یک هفته قبل 29 و نیم درصد مازوت کمتر وارد نیروگاه‌هایمان شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از شرکت نفت، عنوان کرد: با تهاتری که بین نیروگاه ها و پالایشگاه نفت در حال انجام است کم کم به سمت گازسوز کردن آنها و استفاده نکردن از سوخت مازوت در حال حرکت هستیم که اکنون این اتفاق در نیرگاه شهید منتظری اصفهان در حال رخ دادن است.

سلاجقه گفت: از وزارت نفت هم خواسته ایم که این اتفاق هم در شازند بیفتد و نیروگاه شهید منتظری کرج و نیروگاه هایی که در کلان شهرها هستند و بیشتر از بحث مازوت رنج می برند تمهیداتی ایجاد شود و وزارت نفت هم قول داده به سمت بهینه سازی و کیفی سازی سوخت حرکت کند کمااینکه در حال اتفاق افتادن است و شاهد کاهش سولفور هستیم.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با کشور مصر درخصوص کاهش گرد و غبار، تصریح کرد: طی نشستی که با وزیر امور خارجه این کشور داشتیم از آنها خواستیم در نشست تهران و سازمان منطقه ای که در حال ایجاد در ایران است مشارکت کنند که با توجه به اینکه کشور مصر نیز درخصوص گرد و غبار مشکل دارند امیدوار هستیم که بتوانیم از توان کارشناسان هردو کشور در این زمینه استفاده کنیم.

واحد پتروشیمی لرستان هر سال به عنوان صنعت سبز برگزیده می‌شود

علی سلاجقه همچنین صبح امروز در آیین رونمایی از واحد پساپ شرکت پتروشیمی با بیان اینکه استان لرستان با توجه به منابع آبی، خاک و پوشش گیاهی فوق العاده از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است، اظهار داشت: لرستان یکی از استان هایی است که مردمان آن همزیستی مسالمت آمیزی با طبیعت دارند و احترام ویژه ای برای طبیعت قائل هستند و طرح های توسعه ای نیز باید درخور این استان سبز باشد.

وی با اشاره به بهره برداری بیش از پنج ساله از واحد پتروشیمی لرستان، افزود: این واحد هرسال به عنوان صنعت سبز برگزیده می شود و این در حالی است که برای صنعت سبز معیارهای سخت و پیچیده ای در نظر گرفته می شود و به سادگی انجام نمی شود و برای دریافت صنعت سبز فیلتراسیون پیچیده ای صورت می گیرد.

سلاجقه با اشاره به دغدغه های واحد پتروشیمی لرستان درخصوص آب و هوای مناسب و آلوده نکردن آن و تعهدات اجتماعی که در این خصوص دارند، عنوان کرد: محیط زیست هم باید نظارت های خود را درخصوص شاخص ها افزایش دهد تا صنعت و توسعه در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه وقتی صنعت در یک جایی مستقر می شود داشته هایی از بین می رود، بیان کرد: با این حال سرمایه های جدیدی جایگزین آن می شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بر لزوم استفاده از دانش فارغ التحصیلان محیط زیست در این راستا تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر