پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۵۳۵
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: برخی از شهرهای چین که همچنان گرفتار کرونا هستند الزام تست و قوانین سخت قرنطینه را برای ساکنان و پس از آن لغو کردند که اعتراضاتی سراسری در این کشور بابت محدودیت‌ها و قوانین جدید کرونایی در روزهای گذشته برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا از خبرگزاری رویترز، چین اعلام کرده که در روزهای آتی برخی از قوانین قرنطینه کرونا را لغو می‌کند و تست‌های مربوطه را نیز کاهش می‌دهد.

برخی از شهرها در حالی قرنطینه را کاهش داده‌اند که معاون نخست وزیر چین اعلام کرده ویروس ضعیف شده است.

پیام جدید با آنچه مقامات بهداشتی در سراسر جهان بیش از یک سال گفته‌اند مطابقت دارد، اما به شدت با هشدارهای مداوم چین درباره میزان کشنده بودن این بیماری در تضاد است.

این تغییر در سیاستگذاری کرونایی پس از آن صورت می‌گیرد که خشم نسبت به سخت‌ترین محدودیت‌های جهان به اعتراضات بی‌سابقه‌ای در چین از زمان روی کار آمدن شی جینپینگ به عنوان رئیس‌ جمهوری چین در سال ۲۰۱۲ دامن زده است.

سیاستگذاری کرونایی چین به شدت بر اقتصاد این کشور اثر گذاشته و صدها میلیون تن از مردم چین را دچار نگرانی کرده است.

درحالیکه مقام‌های دولتی در شهرهایی که محدودیت‌های کرونایی برداشته شده، به اعتراضات اشاره‌ای نکرده‌اند، مقام‌های ملی بهداشت و درمان چین می‌گویند، دولت به نگرانی‌های جدی بیان شده از سوی مردم درباره این محدودیت‌ها و قرنطینه جدید کرونایی رسیدگی می‌کند.

در این میان، یکی از مراکز شهری در شرق پکن امروز (جمعه) با انتشار پیامی اعلام کرد افرادی که فعالیت‌های اجتماعی ندارند دیگر نیازی نیست به صورت منظم تست کرونا بدهند.

همچنین برخی مناطق در گوآنگژو نیز که معترضان با پلیس در آن درگیری شده بودند فعالیت‌های خود را از سر گرفته و ساکنان دیگر نمی‌خواهند برای ورود به رستوران‌ها تست منفی PCR ارائه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر