شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۸۵۵۳
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: رئیس شورای شهر تهران گفت: اینکه تجمع گاز متان بالای سر آرادکوه وجود دارد یا خیر، هنوز تأیید نشده است. عکس‌هایی منتشر شد و عده‌ای گفتند که این عکس برای کشور دیگری است و باید موضوع دقیقا بررسی و اثبات شود.

به گزارش «فکرشهر»، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص توده ابر متان بالای سر مرکز آرادکوه گفت:‌ این گزارش را ناسا منتشر کرده است البته اظهارنظرهای متفاوتی در این زمینه صورت گرفت اما باید تحقیقات درستی در این زمینه انجام شود.

وی در گفتگو با فارس ادامه داد: اینکه تجمع گاز متان بالای سر آرادکوه وجود دارد یا خیر، هنوز تأیید نشده است. عکس‌هایی منتشر شد و عده‌ای گفتند که این عکس برای کشور دیگری است و باید موضوع دقیقا بررسی و اثبات شود.

وی در خصوص تولید برق از زباله گفت:‌قرار است این اقدام انجام شود، مطالعاتی صورت گرفته اما هنوز عملیاتی نشده است.

مقام شهرداری تهران: طرح گرفتن برق از گاز متان آرادکوه ۳ سال پیش مطرح بوده

ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تلاش این سازمان برای گرفتن برق از گاز متان با کمک شرکت های داخلی در مجموعه آرادکوه خبر داد.

بنابراین گزارش، عزیزی در اظهار نظری جدید ضمن تأیید وجود گاز متان در مجموعه آرادکوه و بررسی این موضوع در گذشته می‌گوید: درباره استحصال گاز متان در مجموعه آرادکوه ۳ سال قبل یعنی در سال ۱۳۹۸ قرارداد اولیه ای با شرکت کره ای منعقد شد و مطالعات اولیه ۶ ماه انجام شد و مقرر شد هم از CVM اعتبار کربن آن استفاده کنیم و هم از فروش برق آن. لذا قراردادی منعقد شد و دوستان ۶ ماه کارهای مطالعاتی انجام دادند و رفتند که برای آغاز کار بیایند که موضوع برجام پیش آمد.

وی افزود: متاسفانه پرسنل این شرکت رفتند و هرچه پیغام دادیم اعلام کردند که صبر کرده ایم که ببینیم چه اتفاقی می افتد، اما ما صبر نکردیم و تمامی سعی خود را می کنیم با شرکت های دانش بنیان داخلی این فرایند را پیش ببریم و به هیچ عنوان این فرایند متوقف نشده است.

وی تاکید می‌کند: در کشورهای دیگر نیز فراخوان بین المللی مجدد زدیم و هم با شرکت های داخلی خودمان با چند مجموعه در حال مذاکره هستیم این اقدامات قبل از اینکه ناسا گزارش ارائه کند در حال انجام بود، چرا که منبع انرژی خوبی است و ما خودمان می خواهیم گاز آن را به برق تبدیل کنیم و این کار در مجموعه آرادکوه در حال رقم خوردن است و ان شاالله خروجی آن نیز مشخص شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر