جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۵۶۳
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، پرستاران جزیره خارگ تجلیل شدند.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه جزیره خارگ عصر جمعه در این مراسم اظهار داشت: حضرت زینب (س) برای همه اقشار الگو است و از جهات مختلف می‌شود به زندگی ایشان نگاه کرد. یکی از جهات پرستاری است که خوب انجام داد و به همین مناسبت روز ولادت ایشان بنام روز پرستار نامگذاری شده است.

حجت الاسلام موسی کمالی گفت: در بحث آزادی زنان که امروزه مباحثی دارد مطرح می‌شود، چه کسی آزاد تر از حضرت زینب (س) است که وقتی برادرش می‌خواهد از مکه به سمت کوفه حرکت کند می‌آید از همسرش اجازه می‌گیرد و همسرش در مکه می‌ماند اما خودش با برادر راهی می‌شود و این نشان از یک آزادگی است.

امام جمعه جزیره خارگ تصریح کرد: در بحث احترامی که انقلاب اسلامی به زن گذاشته و رشدی که زن‌ها در این انقلاب کردند و پیشرفت‌هایی که از جهات گوناگون علمی، پزشکی و هسته‌ای داشتند، در خود صنعت نفت چقدر خانم‌ها الان حضور دارند و در بخش‌های مختلف حضور دارند و این نشان می‌دهد که در زمینه رشد و مقدمات پیشرفت آنها مهیا شده، این جفا است در حق انقلاب که بگویم برای زنان آزادی نیست.

حجت الاسلام کمالی تاکید کرد: پرستاران خانم و آقا در این جزیره در کنار صنعت نفت حضور بسیار پررنگی دارند، در واقع حضور پرستاران و کادر درمان مایه دلگرمی است هم برای صنعت نفت، نیروهای نظامی و هم برای مردم و این قابل تقدیر و ستایش است.

عباس اسدروز مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران نیز با تبریک میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: ایام منتصب هست به حضرت زینب کبری و بزرگداشت مقام پرستار، این ایام را خدمت برادران و خواهران و مجموعه کادر پزشکی تبریک عرض می‌نمائیم.

وی افزود: طبیعت و ذات بعضی از مشاغل با شغل‌های دیگر کاملاً متفاوت است مثل شغل پزشکی و زیر مجموعه‌های آن، اینها در واقع کارشان کار حرفه‌ای است و اخلاقشان اخلاق حرفه‌ای و این نشان می‌دهد که علاوه بر تخصص و دانش و تجربه در واقع پایبندی به اخلاق حرفه‌ای خیلی مهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر