جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۵۶۹
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: با وجود داشتن قانونی مدون برای تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه، این مهم طی ۱۲ ساله گذشته در این شهرستان مسکوت مانده بود که با رایزنی های انجام شده روز گذشته محقق گردید.

به گزارش فکرشهر، احمد لطفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می تواند در ترمیم سفره های آب های زیرزمینی موثر واقع شود، تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه است.

وی افزود: این در شرایطی است که قوانین مدون و کارسازی در این بخش وجود دارد که می تواند از مصرف بی رویه آب جلوگیری کند.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: با پیگیری ها و برگزاری نشست های مشترک با دستگاه‌های مرتبط از جمله آب منطقه ای، و جهاد کشاورزی و طرح موضوع در کمسیون آب استان، برای تعداد ۲۸۴ حلقه چاه کشاورزی این شهرستان که مشمول این قانون ( چاه های شماره یک ) هستند، مجوز صدور پروانه صادر شده است.

لطفی با اعلام این که این مهم پس از ۱۲ سال از تصویب قانون عملیاتی شده، گفت: منظور از چاه های شماره یک، چاه های فاقد پروانه و بدون مجوزی هستند که قبل از سال ۱۳۸۵ حفر و بهره برداری شده اند ولی به هر دلیلی تاکنون موفق به اخذ پروانه بهره برداری نشده اند.

فرماندار تنگستان ادامه داد: از مزیت های صدور پروانه بهره برداری می توان به صیانت از آب ، جلوگیری از برداشت بی رویه با نصب کنتورهای هوشمند و کمک به کشاورزان برای ثبت سوخت مورد نیاز خود در سامانه مربوطه با نرخ مصوب است.

لطفی یادآور شد: برای تقویت، پایداری و صیانت از منابع آب های زیرزمینی، اجرای عملیات های آبخیزداری و آب خوان داری در کنار اصلاح الگوی و ترکیب کشت و انسداد چاه های غیرمجاز را دنبال می کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر