شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۶۹۲
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: منابع افغانستانی از سفر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین این کشور به خارج از افغانستان خبر دادند.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، منابع خبری افغان با انتشار تصاویری از سفر حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان به خارج از این کشور خبر می‌دهند. این منابع افزوده‌اند به احتمال زیاد مقصد نهایی سفر کرزی، کشور آلمان است.

در تصاویر منتشر شده، حامد کرزی به همراه عمر زاخیلوال دیده می‌شود که او را در این سفر همراهی می‌کند. آوا در این زمینه گزارش داده است: عمر زاخیوال، وزیر مالیه سابق و همچنین سفیر سابق افغانستان در پاکستان و از چهره‌های نزدیک به حامد کرزی، روز شنبه، با انتشار عکسی در صفحه توییتر خود نوشته است: پس از مدتی طولانی، پرواز با شخصی که برای من فوق العاده عزیز است، رئیس جمهور پیشین حامد کرزی، لذت خاصی است.

البته او افزوده که بازگشت به خانه لذت بیشتری دارد و به زودی به افغانستان برخواهند گشت.  پیش از این یک منبع نزدیک به حامد کرزی به برخی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که امارت اسلامی به او اجازه داده برای «آزمایش‌های پزشکی» به آلمان سفر کند.

پس از تسلط دوباره گروه طالبان بر افغانستان در ماه آگست سال ۲۰۲۱، این اولین بار است که حامد کرزی از افغانستان خارج می‌شود.  رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، پیش از این دست کم دو بار خبر داده بود که مقامات دولت موقت طالبان مانع خروج او از افغانستان شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر