جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۸۰۰
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اجرای برنامه تئاتر درسی ویژه آموزگاران پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه است تا آنها بتوانند در آموزش برخی دروس از تئاتر کمک بگیرند.

به گزارش فکرشهر، محمود حق دوست روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: آموزگاران این پایه‌ها، می‌توانند برخی از دروس نظیر فارسی، ریاضی و علوم یا تلفیقی از آنها را حداقل در چهار دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه در قالب تئاتر و نمایش استخراج و به دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی گفت: آثار ارایه شده آموزگاران در سامانه ای که تعریف شده باید بارگزاری شود و آموزش و پرورش نیز از برترین ها تقدیر و آثار آنها برای کسب مقام به مرکز کشور ارسال خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: باتوجه به اینکه در ایام کرونا، دانش آموزان از مدرسه و کارهای تربیتی، پرورشی و مهارتی فاصله داشتند برای آموزش بیشتر مهارت‌های زندگی آنها برنامه های مناسبی نظیر یک روز بدون کتاب در مدارس استان تحت عنوان اردوهای تربیتی یک روزه با حضور اولیا و دانش آموزان و مربیان تدارک دیده شده و درحال انجام است.

حق دوست گفت: آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوشهر، برمبنای سند تحول بنیادین به دنبال این است که تربیت تمام ساعتی را در مدارس عملیاتی کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در این راستا باید دانش آموزانی را تربیت کنیم که برمبنای سند تحول بنیادین در حد تراز انقلاب اسلامی و در نهایت محصول نهایی آن رسیدن به حیات طیبه و خداشناسی و خودشناسی باشد تا به جهان آخرت ایمان و اعتقاد داشته باشند.

وی به دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و تربیتی اشاره کرد و گفت: مدرسه، دانش آموز و خانواده تراز انقلاب اسلامی، اردوی راهیان نور، مبانی تقویت هویت ملی و مذهبی و قرآنی و ارزشی از عمده برنامه های دردست اجرا است.

حق دوست یادآورشد: ۲۷ دارالقرآن در استان بوشهر در حوزه مفاهیم قرآنی شامل روخوانی و روان خوانی برنامه‌های متعددی پیش بینی و اجرا می‌کنند.

وی افزود: برپایی اردوهای راهیان پیشرفت از مطالبه رئیس جمهور از دیگر برنامه های این مجموعه است تا بتوانیم دانش آموزان را در قالب بازدید از صنایع مختلف و دفاعی و مراکز مهم تولیدی با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هر چه بتوانیم در حوزه اردوها، گام های بلندی برداریم، بیشتر می توانیم موفق تر عمل کنیم زیرا که مفاهیم تربیتی در کلاس درس در حد لازم جواب نداده است.

وی یادآورشد: برنامه اردوی راهیان پیشرفت استان بوشهر به عنوان اولین استان در کشور از شهرستان گناوه شروع شده و در دیگر شهرهای این استان تداوم یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر