جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
دانشمند، عضو اتاق بازرگانی ایران:
فکرشهر: مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اینکه فضای اقتصادی نجات پیدا کند، باید تولید درست شود و برای تحقق این مهم هم باید حتما نظام بانکی بین‌المللی کار کند، تولیدمان را در بازار‌های جهانی بفروشیم و پول فروش‌مان را هم بگیریم و این چرخه راه بیافتد...
کد خبر: ۱۲۸۸۹۵
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: یک فعال اقتصادی درخصوص تاثیر عدم احیای توافق بر وضعیت اقتصاد کشور، می‌گوید که وضعیت برجام را به جایی رسانده‌اند که الان در فضای اقتصادی، تولید، اشتغال و رشد اقتصادی کشور یک معضل شده و همه تحت تاثیر آن قرار گرفته‌ است. طرفی که ما را تحریم کرده، مشکل زیادی ندارد بلکه این ما هستیم که در وضعیت تحریم با گرانی، عدم تولید و اشتغال و دیگر مشکلات گریبانگیر مردم شده است. بنابراین مایی که درون مشکل قرار داریم باید برای آن تدبیری بیاندیشیم.

به گزارش فکرشهر، مسعود دانشمند در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با وضعیتی که از احیای برجام خبری نیست، چه آینده‌ای را می‌توان برای اقتصاد کشور متصور شد، گفت: «فضای اقتصادی کنونی فضای مطلوبی نیست. پیش‌بینی مبنی بر اینکه این فضا به سرعت تعدیل شود هم نمی‌توانیم داشته باشیم. برای اینکه فضای اقتصادی نجات پیدا کند، باید تولید درست شود و برای تحقق این مهم هم باید حتما نظام بانکی بین‌المللی کار کند، تولیدمان را در بازارهای جهانی بفروشیم و پول فروش‌مان را هم بگیریم و این چرخه راه بیافتد. همچنین هزینه‌های تولیدمان از جمله هزینه‌های اشتغال‌مان را هم بپردازیم.»

وی ادامه داد: «وقتی تولیدمان نمی‌تواند شکل بگیرد، بنابراین همه مسائل مشکل پیدا می‌کند که الان هم در همین وضعیت به سر می‌بریم.»

دانشمند ضمن تاکید براینکه ناچار هستیم که مسئله برجام را حل کنیم، افزود: «طرفی که ما را تحریم کرده، مشکل زیادی ندارد بلکه این ما هستیم که در وضعیت تحریم با گرانی، عدم تولید و اشتغال و دیگر مشکلات گریبانگیر مردم شده است. بنابراین مایی که درون مشکل قرار داریم باید برای آن تدبیری بیاندیشیم. این تدبیر را من به عنوان بخش خصوصی نمی‌توانم داشته باشم، دولت باید چاره‌اندیشی کند که به دلیلی که نمی‌دانم، این کار را انجام نمی‌دهد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر