جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۹۷۴
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: امام جمعه دیر با تاکید بر اینکه پیشرفت و جهش علمی پایه و اساس پیشرفت کشور است، بیان کرد: نقشه دشمن از حوادث اخیر تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها و جلوگیری از پیشرفت کشور بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور دیر با تبریک روز دانشجو، گفت: دانشجوی ایرانی هویت خود را از روز ۱۶ آذر گرفته و این روز نیز روز استکبارستیزی و مقابله ما با استکبار و آمریکای جنایتکار است.

امام جمعه دیر افزود: بزرگداشت روز ۱۶ آذر در راستای زنده نگه داشتن هویت دانشجو یعنی استقلال و استکبارستیزی و آرمان خواهی این قشر است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت و جهش علمی پایه و اساس پیشرفت کشور است، بیان کرد: نقشه دشمن از حوادث اخیر تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها و جلوگیری از پیشرفت کشور بود.

امام جمعه دیر یادآور شد: مطالبه گری جز ذات دانشجو است اما در کنار آن باید پیشنهاد نیز ارائه شود و آرمان خواهی و عدالت خواهی هم فراموش نشود.

وی تاکید کرد: دانشجویان ما باید با شناخت و معرفت دشمن و شیوه‌های دشمنی او را بشناسند و با آن مقابله کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان با جنگ هیبریدی و ترکیبی دشمن مواجه هستیم که با جنگ تبلیغاتی و نرم و جنگ شناختی می‌خواهد روی باورهای نسل جوان اثر بگذارد.

وی با دعوت از دانشجویان به مطالعه تاریخ کشور، ابراز کرد: باید تاریخ مملکت در گذشته را بخوانیم و از مسائل گذشته کشور شناخت پیدا کنیم و در قضایای اخیر با شناخت و معرفت موضع بگیریم.

امام جمعه دیر گفت: متون اصلی اسلام، قرآن، نهج البلاغه و روایات معصومین را مطالعه کنیم؛ نباید شناخت ما از مسائل دینی کم عمق باشد که دشمن از آن طرف آب‌ها برای ما شعار بدهد.

برگزاری نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با حضور امام جمعه و فرماندار و تجلیل از دانشجویان برتر از دیگر بخش‌های مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور دیر بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر