جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۰۲۲
پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۱

فکرشهر: رئیس انجمن شعر دشتستان استان بوشهر گفت: جلال خسروی شاعر فقید برازجانی و مدیر مجله ادبی "جن زار" در سبک شعری خود (پست مدرن) پیشرو و اثرگذار بود.

به گزارش فکرشهر، محمد جوان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: خسروی از پایه‌گذاران انجمن شعر دشتستان است و این انجمن در دوره حضور او بسیار فعال و پویا بود.

وی ادامه داد: او هم هنگامی که رئیس انجمن شعر دشتستان بود و هم پس از این دوره تا هنگامی که در این انجمن بود بدون چشم‌داشت کلاس‌های ادبی برگزار می‌کرد و همواره دست کم ۶۰ تا ۷۰ نفر پای درس او می‌نشستند.

رئیس انجمن شعر دشتستان بیان کرد: خسروی از منتقدان قوی شعر بود و شاگردان بسیاری را به جامعه ادبی ایران تحویل داد که شناخته شده هستند.

وی عنوان کرد: روجا چمنکار که سال ۹۰ عنوان شاعر جوان برتر کشور را کسب کرد و منوچهر آتشی درباره او عبارت فروغ زمان را به کار برد از شاگردان خسروی بود و محمود مظفری و کاووس کمالی از دیگر شاگردان هستند.

جوان در ارتباط با زبان شعرهای جلال خسروی گفت: اشعار او با زبانی ساده، تصویری و سینمایی سروده شده و با وجود فعالیت در سبک پست مدرن، در برخی از آثار خود بومی‌گرایی کرده است.

وی اضافه کرد: درون مایه اشعار مرحوم خسروی را محتوای اجتماعی و عاشقانه تشکیل می‌دهد اما عاشقانه‌های او بسیار شاخص است.

رئیس انجمن شعر دشتستان با بیان اینکه این استاد شعر حق بزرگی به گردن این انجمن و شاعران و هنرمندان دشتستانی دارد، از جامعه هنری و ادبی استان بوشهر دعوت کرد روز جمعه برای برگزاری مراسم تشییع او حضور یابند.

جلال خسروی شاعر ۶۲ ساله برازجانی و مدیر مجله‌ ادبی جن‌زار  که بویژه در استان های بوشهر و فارس شناخته شده بود، روز سه شنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ در شهر شیراز درگذشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر خسروی، صبح روز جمعه (هجدهم آذرماه) در برازجان برگزار خواهد شد.

جلال خسروی اهل برازجان و متولد ۱۳۳۵ بود و در شعر سپید و پست مدرن و نیمایی آثار فراوانی داشت که برخی در نشریات استان بوشهر به چاپ رسیده است.

نخستین مجموعه‌ شعر او با عنوان با باوری به حجم گلوله در سال ۱۳۵۸ به چاپ رسید.

اثر دیگر زنده یاد خسروی با نام کی وقت داری به هم برویم؟ در سال ۱۳۸۱ منتشر شده است و بمیری بیچاره می شوم، عزرائیل جان! مجموعه شعر دیگری از مرحوم خسروی است که به چاپ نرسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر