چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۰۹۲
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۹

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: در زمینه سند دار کردن زمین‌های ساکنان چند روستای اطراف شهر گناوه بسیاری از مردم با مشکل مواجه هستند که انتظار می رود مسئولان در حل مشکل کمک کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر فرزانه انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل این شورا اظهار داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به نکات بسیار مهم، اساسی و کاربردی اشاره فرمودند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی رهبر فرزانه انقلاب بحث ساختار و مدیریت فرهنگی و مهندسی کشور است افزود: آنچه امروز به عنوان آسیب‌های جامعه شاهد آن هستیم شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند در قالب مهندسی فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و مدیریت کند.

اصلاح ساختار فرهنگی کشور

وی یادآور شد: ساختار فرهنگی کشور یک ضرورت انقلابی است که باید با شناخت دقیق ضعف‌ها و گزاره‌های غلط در عرصه‌های مختلف به دنبال گزاره‌های صحیح و جایگزینی آنها به جای گزاره‌های غلط باشیم.

امام جمعه گناوه با تاکید بر ضرورت اصلاح هدایتگری دستگاه‌های فرهنگی دولتی گفت: بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی دولتی در کشور وجود دارد که متأسفانه کارهای موازی انجام می‌دهند و این دستگاه‌های فرهنگی دولتی از قبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و صدا و سیما هستند که رهبری از این چهار دستگاه فرهنگی دولتی مطالباتی دارند و به دنبال تحول و سند آن در این عرصه است.

وی بیان کرد: به صرف اینکه سند تحول آماده کنیم اما در مقام اجرا نتوانیم آن را انجام دهیم به طور قطع نخواهیم نتوانست گزاره‌های غلط در فرهنگ جامعه را از بین برده و گزاره‌های صحیح را جایگزین آنها کنیم.

وی ادامه داد: باید در مهندسی و ساختار فرهنگی اصلاحاتی انجام شود تا مطالبات رهبر فرزانه انقلاب که تهیه نقشه فرهنگی کشور است محقق شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: به این منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی که به عنوان قرارگاه و مرکز فرهنگی و مهندسی کشور محسوب می‌شود باید تحولاتی ایجاد کند تا شاهد هدایتگری صحیح در دستگاه‌های فرهنگی دولتی باشیم.

دشمنان پشت پرده اغتشاشات هستند

وی با اشاره اغتشاشات اخیر کشور خاطرنشان کرد: هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد که پشت پرده این فراخوان‌ها و ناامنی‌ها و اغتشاشات صورت گرفته در سه ماهه اخیر در کشور، آمریکا، اتحادیه اروپا و حتی برخی کشورهای همسایه هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه دشمن به دنبال ناامن کردن جامعه است، گفت: در مدت حدود سه ماه دشمنان کوشیدند کشور را به سمت ناامنی ببرند اما مردم علیرغم گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی با اغتشاش گران همکاری و همراهی نکردند و در مناسبت‌های مختلف حضور یافتند حمایت خود را از نظام اسلامی نشان دادند.

گلایه از بازاریان گناوه

وی با اشاره به فراخوانی دشمنان و معاندان در تعطیلی‌های اخیر گفت: دشمنان فراخوان زدند تا کسبه و بازاریان با آنها همراه شوند اما کسبه و بازاریان با آنها همراهی نکردند اما در گناوه عده‌ای همکاری کردند و باید تأسف خورد.

امام جمعه گناوه با ابراز گلایه مندی از تعدادی از بازیان گناوه که اقدام به تعطیلی به بهانه‌هایی مانند ترس و تهدید از سوی فریب خوردگان کردند گفت: اگر از بازار گناوه دفاع و حمایت می‌کنیم، بازاریان نیز باید جایی برای دفاع بگذارند و این زیبنده بازار انقلابی که همواره همراه نظام و انقلاب بوده است نیست.

وی از بازاریان خواست که دیگر تحت تأثیر القائات دشمن قرار نگیرند تا بتوان در زمان مشکلات یاری رسان آنها باشیم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه مردم در شهرستان مشکلات و مطالباتی دارند افزود: نباید بگذاریم که مطالبات مردم از زبان دشمنان بیان شود و قبل از آنکه این مطالبات تبدیل به آسیب شود باید مسئولان پاسخگو باشند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به مشکل سنددار کردن زمین ساکنان چندین روستای اطراف شهر گناوه گفت: در زمینه سند دار کردن زمین‌های چند روستای اطراف گناوه بسیاری از مردم و جوانان با مشکل مواجه هستند و اگر چه استاندار بوشهر و فرماندار شهرستان تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی داشته‌اند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی گفت: انتظار می‌رود که وزیر مسکن و شهرسازی، مسئولان استانی و شهرستان همه به حل مشکل مردم کمک کنند تا این مشکل مردم حل شود.

وی با اشاره به سالروز اعلام عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی گفت: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی که مردم ایران جانانه در مقابل تمام دشمنان ایستادند و حتی حاضر نشدند یک وجب از خاک کشور را به دشمن بدهند، سازمان ملل مجبور شد عراق را به عنوان کشور آغازگر جنگ به جامعه بین المللی معرفی کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر