سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۱۲۷
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: امام جمعه موقت برازجان گفت: گناه کسانی که راضی به فتنه اخیر شدند کمتر از عاملان فتنه و اغتشاشگران نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار داشت: در فتنه‌ای که اخیراً در کشور رخ داد عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه و از سر جهل در دام فتنه و فتنه گران افتادند.

وی ادامه داد: برخی هم در این میان این پیشامدهای ناگوار و هنجارشکنی‌ها را نظاره کردند و راضی شدند به این آشوب‌ها و ناامنی‌ها که البته قصه این افراد عجیب و غریب است و گناه آنها کمتر از مباشران و عاملین فتنه نیست.

وی افزود: برخی از سلایق سیاسی در حوادث اخیر که اصل نظام و انقلاب و ارزش‌های اسلامی و حاکمیت دین مورد هجمه قرار گرفت در این شرایط به دنبال سهم خواهی سیاسی بودند و به نوعی از فضای پیش آمده اظهار رضایت می کردند.

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: اینها این هجمه‌ها به ارکان نظام را منزله اقبال سیاسی نسبت به خود تلقی کردند لذا با این تصور غلط آتش بیار معرکه شدند که البته باید بدانند که این بویی که به مشام آنها رسیده قطع به یقین بوی کباب نیست.

وی بیان کرد: حوادث اخیر صحنه امتحان و آزمایش بود که از رهگذر آن نقاب از چهره‌ها کنار رفت و ماهیت نفاق گونه برخی خواص بر ملا شد و این از برکات فتنه اخیر بود که جوهره واقعی بعضی افراد نمایان شد.

حجت الاسلام شاد گفت: با این اوصاف جوانان ما باید با چشم بینا و بصیرت نافذ این تحولات را ملاحظه کنند تا ببیند که یک سلبریتی صرفاً بخاطر شهرتش نمی‌تواند مرجع فکری و رفتاری یک جوان یا نوجوان ما قرار بگیرد و فرزندان ما نباید تحت تاثیر کسانی باشند که دچار ضعف شخصیتی بوده و هیچ درکی از ارزش های متعالی دینی و انقلابی ندارند.

وی بیان کرد: در پیدایش فتنه‌ها و به طور خاص فتنه اخیر مسئله مرجعیت فکری یک بحث جدی است که می طلبد آحاد مردم پدران و مادران و… این دغدغه را داشته باشند که مشرب فکری و تغذیه فکری خود را از چه کانالی دریافت می‌کنند و اگر پیج اینستای فلان هنرمند یا بازیگر یا فلان شبکه بیگانه و معاند ذائقه فرزند ما را شکل می دهد و متاثر می کند.

امام جمعه موقت برازجان ادامه داد: این منجر می‌شود به هنجارشکنی‌ها و شعارهای ساختار شکنانه و هتک حرمت مقدسات؛ لذا مسئله تعزیه فکری و مرجعیت فکر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: البته در پیدایش فتنه اخیر سهم خواهی های سیاسی برخی سلایق سیاسی عاملیت مستقیم داشت که در اظهارات نویسندگان و نظریه پردازان وکارشناسان آنها نمایان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر