جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۳۷۶
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: افزایش جمعیت از یک سو و کاهش بارندگی ها از سوی دیگر، موجب کاهش سرانه آب تجدید پذیر در استان بوشهر شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی محمدی روز دوشنبه در آئین اختتامیه طرح گسترش سواد آبی (داناب) افزود: سیاست گذاری وزارت نیرو در راستای مدیریت منابع آب، از حوزه تامین مستمر به فرآیند تامین پایدار و مصرف بهینه به صورت توأمان تبدیل شده و در حوزه مدیریت مصرف، مشارکت مردم مهم ترین اصل تضمین پایداری است.

محمدی اضافه کرد: میانگین بارندگی استان بوشهر 254 میلیمتر است اما در 56 درصد از دوره آماری بلند مدت، این میزان تحقق نیافته و خشکسالی در استان بوشهر استمرار داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: این خشکسالی نه تنها استان بوشهر، بلکه استان های بالادست حوضه های آبریز مند و حله را نیز تحت تاثیر قرار داده است و این موضوع کاهش شدید آورد رودخانه ها و عدم تغذیه آب های زیرزمینی را به دنبال داشته است.

علی محمدی با تاکید بر ضرورت هم افزایی در صیانت از منابع آب گفت: پایداری زیستی در اقلیم کم آب استان بوشهر، نیازمند مشارکت و نقش آفرینی فعال همه اجزای جامعه است و دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور نقش بی بدیلی در این عرصه ایفا می‌کنند.

وی با تقدیر از مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و دیگر ارکان اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی گفت: همکاری و دغدغه مندی اداره کل آموزش و پرورش و معلمان استان بوشهر، موجب بروز نتایج مثبتی در خصوص افزایش آگاهی و حساسیت دانش آموزان استان بوشهر نسبت به صیانت از منابع آب شده است.

افزایش سواد آبی یک ضرورت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی حفظ هر لیتر آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای این کار به افزایش سواد آبی نیاز داریم.

علی موحدی اظهار کرد: طرح داناب با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان انجام می شود اگر موفق شویم به فرزندان خود، این آگاهی را انتقال دهیم، آن ها خود به نحو صحیح آن را اشاعه خواهند داد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: چنان که در این بیانیه، تاکید بر اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بوده است، در طرح داناب نیز این رویه ادامه می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: باید مفاهیم را به ساده ترین بیان و در دسترس ترین روش ها به دانش آموزان انتقال داد تا سطح آگاهی عمومی افزایش یابد.

موحدی تصریح کرد: در حالی که کم آبی و خشکسالی بخشی از اقلیم استان بوشهر به شمار می رود، حفظ هر لیتر آب دارای اهمیت زیادی است و باید روش های صحیح مصرف در بخش شرب و کشاورزی و صنعت به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف نه تنها در خصوص آب، بلکه در همه حامل های انرژی از جمله برق، گاز و سوخت نیز باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تقدیر از شرکت آب منطقه ای بوشهر و ارکان اجرایی طرح داناب و گسترش سواد آبی گفت: آموزش و پرورش نهادی برای همگان است و آمادگی فعالیت فراتر از الگوهای کشوری در استان بوشهر را داریم.

در پایان این مراسم، از معلمان برتر در زمینه آموزش سواد آبی تقدیر شد و تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای بوشهر و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به منظور استمرار طرح داناب در سال تحصیلی ۱۴۰۲-1401 مبادله شد.

کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب و گسترش سواد آبی با تدریس محمد فشایی مشاور استانی این طرح برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر