پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بحران آب و خشکسالی های متداول کشت ذرت و نخیلات جدید بویژه درحاشیه رودخانه های این استان ممنوع شده است...
کد خبر: ۱۲۹۴۸
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بحران آب و خشکسالی های متداول کشت ذرت و نخیلات جدید بویژه درحاشیه رودخانه های این استان ممنوع شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری روزشنبه درجمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این، در کاشت جالیز نیز کاهش سطح گوجه فرنگی کنترل می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: اصلی ترین مشکل بخش کشاورزی استان بوشهر کمبود شدید آب و استفاده از شیوه سنتی آبیاری است.

\n\n

منوچهری با تاکید بر تغییر شیوه آبیاری نخیلات از سنتی به نوین ادامه داد: امسال 170 هکتار از نخیلات آبپخش زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرند.

\n\n

وی در مورد آبیاری تحت فشار بیان کرد: هم اکنون 24هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده که بیشتر اراضی زراعی سبزی و صیفی است.

\n\n

منوچهری گفت: همچنین 570 هکتار کانالهای آبیاری احداث و بهسازی و 19 هزارهکتار نیز تجهیز و نوسازی اراضی سنتی انجام شده است.

\n\n

وی با تاکید بر ساماندهی چاههای کشاورزی غیرمجاز افزود: هم اکنون 13هزار و 600 حلقه چاه کشاورزی فعال در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 500حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز است.

\n\n

وی کنتوردار کردن چاه های کشاورزی، انتقال آب و پوشش ان ها را از جمله دیگر طرح های مهم جهاد کشاورزی عنوان کرد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، منوچهری با تاکید بر خاک ورزی حفاظتی و افزایش ماده آلی به خاک افزود: با توجه به پایین بودن ماده آلی خاک در زمین های کشاورزی استان بوشهر 900 هکتار از مزارع و باغ های این استان زیر پوشش کشت منداب و ماش قرار گرفت.

\n\n

وی با تاکید بر سلامت محصول افزود: وزارت جهاد کشاورزی متولی و مسوول تامین غذای سالم مردم است که در این ارتباط کارگروه سلامت تشکیل و برای 39 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کد 16 رقمی تعیین شده است.

\n\n

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با کد 16 رقمی می توان محصول موجود در بازار را تا مزرعه شناسایی کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، پیش از این نیز کشت انواع صیفی جات در دشت های استان، به خصوص شبانکاره، ممنوع شده بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر