پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۶۱۶
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: مدیرکل امور عشایر استان بوشهر خواستار تامین آب مناسب برای عشایر استان شد و گفت: سهمیه آرد عشایر بوشهر کافی نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمحمد امینی زاده صبح پنج شنبه در نشست با مشاور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امنیت غذایی، بالا بودن هزینه آب بهای دریافتی از سوی شرکت آب و فاضلاب از دامداران عشایری را از عمده مشکلات جامعه عشایری استان بوشهر برشمرد.

وی گفت: با توجه به نیاز هر دامدار به حداقل چهار سرویس آب در ماه، با احتساب هر سرویس ۴۰۵ هزار تومان، پرداخت یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در طی یک ماه برای هزینه آب بها اصلاً در توان عشایر نیست.

مدیر امور عشایر استان بوشهر افزود: نظر به قدیمی، فرسوده و ناکافی بودن ناوگان آبرسانی سیار برای تأمین آب شرب عشایر و دام آنها، برای حل اساسی مشکل بالا بودن آب بها، نیاز به ارائه راهکاری مناسب در قالب قانون است.

امینی‌زاده دیگر مشکلات دامداران عشایری را افزایش پنج تا ۶ برابری قیمت نهاده‌های دامی بعد از حذف ارز ترجیحی برشمرد و افزود: عشایر استان بوشهر ۴۵۰ هزار واحد دامی معادل ۴۵ درصد دام سبک استان را در اختیار دارند لذا عشایر توانایی تأمین نهاده دامی موردنیاز از بازار آزاد را ندارند.

مدیر امور عشایر استان بوشهر جمعیت عشایر مستقر در مراتع استان را ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار با ۳۱ هزار نفر جمعیت به صورت ساکن و کوچ رو اعلام کرد و افزود: عمده این عشایر در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان ساکن هستند.

امینی زاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قوت غالب عشایر نان است لذا سهمیه ۱۲ کیلوگرم آرد به هر نفر در ماه برای عشایر کافی نیست.

مشاور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امنیت غذایی در این نشست، قول داد که مشکلات مطروحه عشایر را پیگیری کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر