جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۰۹
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: امام جمعه قم گفت: مسئولان باید بسترها و زمینه‌های داخلی اغتشاشات در عرصه‌های گرانی، بیکاری و مسکن را با برنامه ریزی درست از تهدید به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: با آرام شدن نسبی اوضاع در کشور، نخبگان و کارشناسان امر باید با تحلیل اتفاقات برای حل آسیب‌ها و مشکلات مختلف برنامه ریزی داشته باشند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) ابراز داشت: مدیریت آشوب در خارج از مرزها است که این عامل خارجی همچنان در برابر ایران اسلامی فعال خواهد بود که در برابر توطئه‌های برخی از کشورهای خارجی باید رفتارهای بازدارنده ای داشت و اقدامات متناسب و مشابه با آنان صورت گیرد و از طریق مجامع مختلف پیگیری‌های لازم انجام شود.

امام جمعه قم افزود: شناسایی و از بین بردن شبکه‌های ایجاد شده از سوی آنان در کشور می‌تواند در خنثی سازی توان خارجی در داخل ایران مؤثر باشد.

سعیدی بیان داشت: ایجاد شبکه‌های حقیقی و نیز دسترسی به شبکه فضای مجازی در داخل کشور مهم است و از سویی دیگر بسترها و زمینه‌های داخلی اغتشاشات در عرصه‌های گرانی و بیکاری و مسکن می‌تواند با برنامه ریزی دولت این بسترهای اجتماعی را از تهدید به فرصت تبدیل کرد و امروز بسیاری از مردم خواستار بهبود فضای اقتصادی کشور هستند.

انتقاد از نابسامانی‌های تربیتی و اخلاقی در محیط‌های آموزشی

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: نابسامانی‌های تربیتی و اخلاقی در محیط‌های آموزشی نباید وجود داشته باشد که در این حوادث اخیر شاهد رهاشدگی تربیتی در آموزش و پرورش بودیم که باید برنامه‌هایی در این زمینه طراحی و اجرا شود.

وی گفت: رفتارهایی که در دانشگاه‌ها و مدارس رخ داد نشان از مشکلات تربیتی است که باید برای اصلاح این امور تلاش کرد.

وی در ادامه بیان داشت: ملت ایران در این مدت دو تن از یاران انقلاب را از دست دادند که رستم قاسمی و مولوی عبدالواحد ریگی بودند و رهبر معظم انقلاب با پیام تسلیتی بر شناسایی عامل ترور تاکید کردند.

دشمنان در اندیشه جداسازی حوزه و د انشگاه هستند

خطیب جمعه قم با اشاره به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه و شهادت شهید مفتح عنوان داشت: مدت‌ها است که دشمنان در اندیشه جداسازی حوزه و دانشگاه هستند و این توطئه و شرارت از سوی دشمنان اسلام دنبال می‌شود و رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که باید این دو نهاد از یکدیگر استفاده کنند.

وی به مناسبت روز حمل و نقل نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۶۲ رانندگان در لبیک به فرمان امام راحل برای انتقال کالاهای مورد نیاز مردم به بنادر رفتند و کالاها را به شهرها انتقال دادند که مسئولان باید برای حل مشکلات آنان نیز تلاش کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش نیز ادامه داد: پژوهش باید کاربردی باشد که این امر می‌تواند کشور را به اوج قله علمی و پیشرفت برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مصرف بی رویه در کشور ما موضوع جدیدی نیست که در حوزه انرژی مصرف بسیار بالا است که این امر مشکلاتی را در بخش تولید نیز ایجاد می‌کند.

وی عنوان داشت: مصرف بخش‌های خانگی در حوزه انرژی بسیار زیاد است و مردم باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر