جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۱۸
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

فکرشهر: امام جمعه اهواز با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: هر کسی جمله‌ای بر خلاف وحدت مردم و امت اسلامی و خلاف امنیت بیان کند، خائن به کشور است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۵ آذرماه) اهواز با اشاره به سبک زندگی اسلامی با اولویت خانواده اظهار کرد: بسیاری از مشکلات محیط خانوادگی به دلیل نگاه ما به زندگی است؛ بسیاری از افرادی که در زندگی مشکل دارند به این دلیل است که مدیریت خداوند را نفهمیده‌اند یا باور نکرده‌اند و نپسندیده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برخی از انسان‌ها خداوند را قبول ندارند و برخی خدا را قبول دارند و برخی از آن‌ها نیز تنها قبول دارند که خداوند خالق هستی است و نیاز به دستورها و تکالیف خداوند تحت عنوان دین را نپذیرفته‌اند؛ این دسته افراد به سکولار معروف هستند و سر دسته آن‌ها شیطان است.

موسوی‌فرد ادامه داد: برخی مدیریت و دستورهای خداوند را قبول دارند اما در جاهایی، با خداوند درگیر هستند و تا زمانی که خداوند مطابق میل‌شان حکم کند خداوند را قبول دارند و می‌گویند تا حکمت و فلسفه احکام را متوجه نشویم تن به آن‌ها نمی دهیم. برخی خداوند را همه کاره می‌دانند و هیچ کجا در برابر خداوند حرف ندارند که خوش به حال این افراد است.

امام جمعه اهواز بیان کرد: اگر باور داشته باشیم خداوند دانای بی نهایت و مطلق، دارای مطلق، توانای مطلق، بخشنده مطلق و مهربان و رحیم بی نهایت و مطلق است، مشکلات‌مان حل می‌شود.

موسوی‌فرد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) و تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و ترقی هستند؛ دشمن تلاش می‌کند بین پایه‌های ترقی کشور فاصله بیندازد بنابراین باید وحدت بین حوزه و دانشگاه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: از نظر متون دینی و اسلامی، امنیت اجتماعی یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند است که با نعمت سلامتی برابری می‌کند؛ بسیاری از اوقات به دو نعمت امنیت و سلامت توجه نمی‌شود در حالی که نبود امنیت سخت‌ترین شرایط را برای انسان ایجاد می‌کند و دشمن، خوب متوجه این مساله شده است.

وی با اشاره به وقایع اخیر کشور تصریح کرد: دشمن می‌بیند این انقلاب رشد کرده و به جایی رسیده که تحول بنیادین در عرصه دفاع از کشور ایجاد کرده است و توانسته‌ایم در طول ۴۳ سال که در تحریم مطلق بودیم، بنیه دفاعی کشور را به جایی برسانیم که دشمن نمی‌تواند به ما نگاه چپ کند. در علوم و تکنولوژی نیز به چنین موفقیت‌هایی رسیده‌ایم.

موسوی‌فرد گفت: در بحث اقتصاد در جایی که مدیریت در دست حضرت آقا بود رشد کرده‌ایم و در جایی که در دست ما بود کسی را روی کار آوردیم که می‌گفت کدخدا همه کار را انجام می‌دهد و حتی آب را باید کدخدا تامین کند؛ چهار سال فریب خوردیم و چهار سال بعد از آن باز عده‌ای فریب خوردند و رأیی دادند و کشور را به سرزمین سوخته تبدیل کردند به گونه‌ای که دولت بعدی به سادگی نتواند کمر راست کند.

امام جمعه اهواز گفت: در حال حرکت به سمت بالا رفتن ارزش پول ملی و تثبیت قیمت کالاها بودیم اما می‌خواهند در سایه ناامنی، این کارها به نتیجه نرسد. دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد ناامنی، رهبری نظام و مردم را از یکدیگر جدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: اگر می‌خواهیم بدانیم آن‌هایی که در خط مقدم هستند حق هستند یا باطل، ملاک داریم؛ بنا به گفته امام خمینی(ره) هر زمانی دیدیم دشمن از کسی تعریف می‌کند باید به وی شک کرد زیرا مشخص است که در جبهه باطل قرار دارد.

وی با اشاره به کشتن دو نفر و مجروح شدن چند نفر توسط یک جوان، افزود: برخی از هم‌لباس‌های ما هم معنی محاربه را نمی‌فهمند. کسانی که در زمین دشمن بازی می‌کنند امروز در کنار آمریکا برای هر لجن‌پراکنی آن‌ها، توجیه دینی دارند بدانند که پوشیدن این لباس بر آن‌ها حرام است.

امام جمعه اهواز گفت: هر کسی جمله‌ای بر خلاف وحدت مردم و امت اسلامی و خلاف امنیت بیان کند، خائن به کشور است.

موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: در جامعه امروزی شایعه‌پراکنی توانسته افکاری را به سمت و سوی خود جذب کند اما جامعه باید خود را تقویت کند تا زمانی که پرچم به دست امام زمان(عج) برسد شایعه نتواند در حکومت ایشان اثر گذاشته باشد.

وی افزود: انکار نمی‌کنیم که مشکل وجود دارد اما دولتمردان باید مراقبت باشند زیرا دسته قابل توجهی از مردم در شرایط سخت و دسته‌ای در انتظار تغییر وضعیت و موارد دیگر هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر