جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۲۱
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: خانواده مراقب نحوه حضور فرزندانشان در فضای مجازی باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم اظهار داشت: آنچه در این دنیا و در آن دنیا نجات دهنده از غضب خداوند و آتش جهنم است تقوای الهی است.

وی اضافه کرد: این تقوا را باید در رفتار و گفتار و فکر ما ظهور و بروز داشته باشد و بر اساس تربیت و معیار شریعت باشد که مجموع این رفتارها تشکیل دهنده جامعه دینی است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: کارخانه انسان سازی که انبیا و ائمه به دنبال آن بودند جامعه و نظام اسلامی است که در این جامعه و نظام هر کسی باید عامل به احکام باشد و حاکمیت و ولایت الهی را بپذیرد تا در مجموع این جامعه به فلاح و رستگاری برسد.

وی تاکید کرد: اگر هر بخشی از جامعه بر اساس معیار شریعت و حاکمیت دین عمل نکند این کارخانه انسان سازی معیوب خواهد شد و نتیجه و محصول این جامعه می‌شود فتنه و آشوب و بی حجابی و بی اعتنایی به شریعت و احکام الهی.

پهلوزاده ادامه داد: در جامعه اسلامی همه و همه در یک کشتی قرار دارند و امام جامعه سکاندار آن است؛ نمی‌شود خلاف مسیری که فلاح و رستگاری جامعه در آن است توسط بعضی از خواص تحریف شود.

وی افزود: امروز باید مواظب باشید فرزندانتان پای صحبت چه کسانی هستند، مواظب باشید دخترانتان در کدام کانال و کدام گروه و چه آموزش می‌بینند. اگر در زمان حضرت موسی سامری راهزن دین مردم بود امروز سامری‌های فضای مجازی راهزن فرزندان شما هستند.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: اگر در زمان پیامبر برای زیاد نشان دادن قبیله و طایفه خود، قبرها و مُردگان خودشان را هم می‌شمردند. جریان فتنه در فتنه و اتفاقات اخیر هم برای ایجاد التهاب بیشتر فوت شدگان و مردگان معمولی هم به آمار خودشان اضافه می‌کردند.

فتنه‌ها همان فتنه‌های چند هزار سال قبل است

پهلو زاده اظهار داشت: لذا فتنه‌ها همان فتنه‌های چند هزار سال قبل است و جهاد تبیین توسط همه افراد جامعه از پدرها و مادرها تا معلمان و همه مردم امری ضروری و واجب است. زخم این فتنه‌ها به اندازه زخم سکوت خواص نبوده و نیست.

وی تصریح کرد: زخم فتنه‌ها بر طرف می‌شود اما زخم سکوت خواص و مرد دین در نظام انقلابی و جامعه اسلامی خوب نخواهد شد و مسیر سامری‌ها را ادامه خواهند داد و ننگ آن برای آنها همیشگی خواهد شد و رسوایی آن فردای قیامت دامنگیر آنها خواهد شد چرا که هر اندازه از امام جامعه فاصله بگیرند و امام را تنها بگذارند به منافقین نزدیک تر و شریک در فتنه خواهند بود.

امام جمعه اهرم گفت: کسانی باید در مدرسه و در دانشگاه و حوزه و بازار و دیگر مراکز علمدار و عمار ولایت باشند. بعضی‌ها از همین خواص وقتی اتفاقی در یک کشور مستکبر می‌افتد و اعتراض مردم آنجا را با خشونت تمام سرکوب می‌کنند این را حق دولت‌های مستکبر می‌دانند، اما اگر صدها هزار انسان بی گناه در یمن و دیگر کشورها کشته شوند گویا هیچ اتفاقی نیافتاده و مثل اینکه زبان در کام ندارند و لال هستند.

وی تاکید کرد: به حول و قوه الهی این فتنه‌ها و تمام این اغتشاش‌ها سبب تقویت جبهه حق خواهد شد و نصرت الهی و پیروزی نهایی برای مؤمنین خواهد بود و سرافکندگی و ذلت و خواری و نابودی برای فتنه گران خواهد بود.

وی ادامه داد: یکشنبه ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید آیه الله مفتح به عنوان هفته وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است اما آن وحدتی که مایه حیات جامعه و نظام اسلامی است انجام نشده و هر اندازه ما در وحدت حوزه و دانشگاه کوتاهی کنیم و از حریم علم و عمل صیانت نکنیم باعث خیانت بعضی از غرب گراها خواهد شد و مسیر نفوذ و تحریف نظام و انقلاب باز خواهد شد.

پهلو زاده بیان کرد: علم و پژوهش مهمترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است. دشمن در تحریم‌های سخت و همه جانبه در پی از بین بردن بنیه علمی بود برای شکستن اراده «ما می توانیم» بود که به حول و قوه الهی و به برکت جوانان دانشمند این مملکت چنان اقتدار و عزتی ایجاد شده است که اگر چالش دشمن در اول انقلاب جلوگیری از ارسال تجهیزات و سلاح به ایران بود اما چالش امروز دشمن این است که جلوی صدور تکنولوژی و محصولات ایرانی را بگیرد.

وی تصریح کرد: باید شاکر درگاه الهی بود که باوجود تحریم‌ها اما در سرعت رشد علم و پژوهش جز برترین‌های دنیا هستیم. و تشکر می‌کنیم از دانش آموزان پژوهشگر و مسئول پژوهش‌سرای فرهنگ شهرستان تنگستان که مقام‌های کشوری و استانی کسب کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر