جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۷۳۱
جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: رئیس جمهور گفت: مردم از دولتمردان و مسئولانی که در کسوت خدمتگزاری هستند انتظار کار "جهادی، ماندگار و متفاوت" دارند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سیدابراهیم رئیسی در نشست برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی با قدردانی از حضور مردم بیرجند و نهبندان اظهار داشت: انتظار مردم از دولتمردان و مسئولانی که در کسوت خدمتگزاری هستند انتظار کار "جهادی، ماندگار و متفاوت" دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه اصلی خراسان جنوبی را "فرهنگ، علم و دانش" دانست و افزود: این سرمایه ظرفیت تبدیل شدن به الگو برای کشور را دارد چرا که جرم و جنایت در این استان متفاوت است و کمترین جرم جنایت را در این شاهدیم.در تمام مناطق این استان "تدین" مردم مثال‌زدنی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم انتظار ندارند که درگیر بروکراسی و نظام کُند اداری و پیچیدگی‌های آن شوند، تصریح کرد: راه حل این مسئله آن است که از نیروهای تحول‌خواه و انقلابی در نظام اداری استفاده شود؛ نظام اداری کشور باید متناسب با روحیه انقلابی و تحول‌خواهی مردم باشد.

‌رئیسی راهبرد دشمن را در هجوم به سرمایه اجتماعی کشور، حساسیت‌سنجی مردم نسبت به اعتقادات و مبانی فرهنگی جامعه دانست و ادامه داد: نظام اداری کشور باید متناسب با روحیه انقلابی مردم و تحول‌خواه باشد؛‌ برای کار اجرایی و میدانی باید حس مشترک وجود داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید در برخورد با روستایی‌ها کج‌سلیقگی کرد، گفت: اینکه در یک روستا که چند سال است باران نباریده کار یک روستایی که انباری یا جایی برای گوسفندش ایجاد کرده را اشکال ببینیم اما از آن‌طرف متوجه ویلاسازی غیرمجاز در شمال نشویم، درست نیست؛ شما اتفاقا باید به کسی‌که با آن شرایط در روستا مانده جایزه هم بدهید.

وی با بیان اینکه در 29 شهر استان خراسان‌جنوبی این امکان وجود دارد که زمین به متقاضیان واگذار شود تا مسکن ویلایی در آن‌ها ساخته شود، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت فراهم کردن سرپناه مناسب برای مردم است و برای ساخت آن تسهیلات هم می‌دهیم؛ برخی‌ها این کار را بعید می‌دانند اما ما آن را قریب و نزدیک می‌دانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر